۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 708532

مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سرطان پوست شایع‌ترین سرطان در دنیا است که بین سرطان‌های مخصوص مردان رتبه اول را به خود اختصاص داده است

سرطان پوست بیشتر گریبان گیر مردان است

به گزارش قدس آنلاین، ملکی مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سرطان پوست شایع‌ترین سرطان در دنیا است که بین سرطان‌های مخصوص مردان رتبه اول را به خود اختصاص داده است، اما به دلیل میزان کشندگی پایینی که دارد در آمار انکولوژی محسوب نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه سرطان پوست در ریجستری بیماری سرطان وزارت بهداشت جز اولین سرطان‌ها در کشور است، افزود: مهم‌ترین عامل سرطان پوست آفتاب است و بیشتر برای مردانی که مدت طولانی‌تر در معرض افتاب هستند رخ می‌دهد.
مدیر گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کشاورزان، دامداران و ماهیگیران جز دسته افرادی هستند که بیشتر از سایر مشاغل در معرض نور خورشید هستند و احتمال ابتلا به سرطان پوست در بین آن‌ها بیشتر است، ادامه داد: آقایانی که ساعات طولانی در معرض نور خورشید هستند باید کلاه، دستکش، چتر و یا عینک همراه خود داشته باشند و حتی الامکان از کرم‌های ضد افتاب استفاده کنند.

آفتاب سوختگی جرقه اول برای سرطان پوست

ملکی بیان کرد: به جز حضور طولانی مدت در معرض آفتاب، می‌تواند آبتنی کردن و شنا کردن و یا ورزش‌هایی که در معرض آفتاب انجام می‌شود نیز زمینه ابتلا به سرطان پوست را در بین اقشار مختلف فراهم کند.
او تصریح کرد: هرگونه آفتاب سوختگی جرقه اول برای سرطان پوست محسوب می‌شود بنابراین حتما نباید ساعات طولانی و مداوم در معرض افتاب بود بلکه حتی یک آفتاب سوختگی نیز می‌تواند زمینه ساز سرطان باشد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.