نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اقدام ملی مسکن به تنهایی توان رفع مشکلات مسکن را ندارد و در مناسب‌ترین شرایط دسترسی بخشی از طبقات پایین جامعه به خانه‌دار شدن را فراهم می‌کند.

 طرح ملی مسکن طبقات پایین جامعه را خانه‌دار می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر عنابستانی امروز  در حاشیه بازدید از طرح های مسکن محرومان شهرستان سبزوار افزود: طرح اقدام ملی مسکن به نوعی تداوم ساخت خانه‌های مسکن مهر در سطحی دیگر است.
وی ادامه داد: در مجموع  هدف از اجرای دو طرح اقدام ملی مسکن و ساخت خانه‌های مسکن مهر تامین حداقل مسکن برای خانوارهای نیازمند است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اقدام ملی مسکن در سال پایانی دولت آغاز شده که بخش زیادی از بار این کار به دولت بعدی منتقل می‌شود.  
عنابستانی افزود: رفع مشکل مسکن و مقابله با گرانی سرسام آور آن، نیازمند تغییر نگاه و نگرش در این حوزه  است و باید با اجرای برنامه های مشخص هزینه تمام شده تولید مسکن را کاهش داد.
وی ادامه داد: باید مسکن از کالایی سرمایه ای به مصرفی تبدیل شود که مردم به منظور سود و سرمایه گذاری سراغ خرید مسکن نروند و صرفا برای مصرف، مسکن را خریداری کنند.
وی تصریح کرد: این تغییر نگاه و ساختار با حذف قیمت زمین از مسکن، کاهش عوارض ساخت، کنترل قیمت مصالح ساختمانی، طرح مالیات بر خانه های خالی و همچنین مالیات بر عایدی مسکن امکان پذیر است که مجلس یازدهم به این موارد ورود پیدا می کند.

 

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.