نمایندگی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از ادامه‌دار شدن مسئله بازدید از دو مکان در ایران ابراز تاسف و بر لزوم حل آن میان تهران و آژانس تاکید کرد.

تاکید روسیه بر لزوم حل فوری مسائل میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

قدس آنلاین؛ نمایندگی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی از این که هنوز تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص مسئله دسترسی به دو مکان در ایران با هم به توافق نرسیده‌اند، ابراز تاسف کرد.

در توییت نمایندگی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی به نقل از «میخائیل اولیانوف» نماینده مسکو آمده است: بسیار از این که هنوز تهران و دبیرخانه (آژانس) مسئله دسترسی به دو مکان در ایران را که مورد توجه آژانس قرار دارد حل نکرده‌اند، متاسف و نگران هستیم. با این وجود هیچ دلیلی برای بزرگ کردن این مسئله وجود ندارد.    

در توییت دیگر نمایندگی روسیه آمده است: مایلیم یک بار دیگر تاکید کنیم نیاز است که ایران و دبیرخانه (آژانس) مسائل فعلی را فوراً حل کنند.

اکانت نمایندگی روسیه همچنین در توییتی دیگر به نقل از اولیانوف نوشت: جای تعجب است که شورای حکام (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) بیش از یک سال است که خود را درگیر مسائلی کرده که خطری برای گسترش سلاح‌های هسته‌ای محسوب نمی‌شود. ما درباره تحقیقات تاریخی صحبت می‌کنیم که از نظر نظارت بر وضعیت کنونی برنامه هسته‌ای ایران، در درجه سوم اهمیت برخوردار است.

روز دوشنبه بود که شورای حکام نشستی را برگزار کرد و در بخشی از آن به تکرار اتهامات بی‌اساس مبنی بر اجازه ندادن ایران برای دسترسی به دو مکان، پرداخته شد. در آن نشست، سه کشور اروپایی طرف برجام با تنظیم قطعنامه‌ای از ایران خواسته‌اند کاملاً با تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

بامداد امروز (پنجشنبه) نیز «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با ارائه توضیحاتی درباره نشست امروز شورای حکام آژانس اتمی درباره ایران، ابراز امیدواری کرد این شورا وضعیت حول مسئله هسته‌ای ایران را وخیم‌تر نکند.

در خصوص جلسه امروز، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پیامی به شورای حکام آژانس یادآوری کرد، وین، تقریباً آخرین سنگر چندجانبه‌گرایی است اما چنانچه شورای حکام در این هفته دوراندیشی لازم را نشان ندهد، این نیز به قصه‌ای فراموش‌شده تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.