حمایت از اقدامات قوه قضائیه در مقابله با فساد،توجه به کم شدن موالید، ضرورت در صرفه جویی در مصرف آب تحلیل اقدامات نژاد پرستانه دولت آمریکا و تحریمهای جدید دولت این کشور علیه شخصیتهای جمهوری اسلامی ایران از نکاتی بودند که ائمه جمعه شهرستانهای خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه امروز خود به آنها اشاره کردند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه تربت‌حیدریه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: امنیت اقتصادی جامعه در سایه مبارزه جدی با مفاسد تامین می شود و از ریاست قوه قضائیه به خاطر برخورد جدی با مفسدان تشکر می‌کنیم و امیدواریم این آغازی باشد برای مبارزه جدی با فساد تا دستان مفسدان از داخل کشور قطع شود.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود:جایگاه قضا در جامعه اسلامی با عظمت و تاثیرگذار است و  مقام معظم رهبری نیز از این دستگاه مطالباتی را بیان داشتند که می بایست اجرایی شود.

وی ادامه داد: با توجه به کم شدن موالید، رشد اندک فرزند آوری تهدیدی برای آینده جامعه اسلامی است و در صورت ادامه این روند شاهد جامعه‌ای پیر و سالمند و ناکارآمد خواهیم بود.

امام جمعه گناباد هم در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان از نمایندگان مجلس یازدهم خواست تا با شناسایی دقیق مسائل و مشکلات مردم با عزمی جدی برای پیگیری و رفع آنها بکوشند.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امروز افزود: افراد و مسوولان پاکدست فراوانی در دولت هستند و  مجلس شورای اسلامی با تعامل قوای مجریه و قضاییه برای رفع مشکلات جامعه برنامه‌ریزی هدفمند و روشنی کنند و از همه ظرفیتها برای توسعه و رونق اقتصادی و کاهش تنگناهای جامعه بهره بگیرند.

وی با اشاره به هفته صرف جویی در مصرف آب از مردم خواست که با توجه به افزایش دمای هوا در فصل تابستان تا حد امکان در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند تا مردم سایر نقاط کشور و استان خراسان رضوی با مشکلات و کمبود مواجه نشوند.

امام جمعه سبزوار هم در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: حوادث اخیر آمریکا و رویکردهای نژادپرستانه این رژیم نشان داد قدرت آنها رو به افول است.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه افزود: به اعتراف اندیشمندان غربی، آمریکا در مسیر از هم پاشیدگی و شکاف قرار گرفته و امروز قدرت رهبری آمریکا به چالش کشیده شده است.
وی با اشاره به اقدام رذیلانه دولت آمریکا در اعمال تحریم‌های جدید علیه شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: آنها اخیرا فرمانده نیروی انتظامی سردار حسین اشتری را در فهرست تحریم های خود قرار دادند و این در حالی است که  نیروی انتظامی پیشگام مبارزه با مواد مخدر است و با جلوگیری از ورود مواد مخدر به غرب، جوانان اروپایی را از آلودگی به این مواد حفظ کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.