شهردار مشهد گفت: ظرفیت بهشت رضا رو به اتمام است باید به سمتی حرکت کنیم که آرامستان اصلی شهر مشهد که خدمات پایه برای کفن و دفن را ارائه می‌دهد، بهشت رضوان باشد.

«بهشت رضوان» جای «بهشت رضا» را می‌گیرد/ ظرفیت بهشت رضا رو به اتمام است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلایی در مراسم افتتاح جاده دسترسی به آرامستان بهشت رضوان اظهار کرد: پروژه‌های بسیاری در حال انجام است و تیرماه هر چند روز یک پروژه آغاز یا افتتاح می‌شود، ما رکورد حداکثر ۱۱ روز تاخیر در افتتاح پروژه را داریم.

شهردار مشهد با بیان اینکه با افتتاح این جاده و بهبود دسترسی آرامستان بهشت رضوان امیدوارم استقبال از این آرامستان بیشتر شود، گفت: ظرفیت بهشت رضا رو به اتمام است باید به سمتی حرکت کنیم که آرامستان اصلی شهر مشهد که خدمات پایه برای کفن و دفن را ارائه می‌دهد، بهشت رضوان باشد.

وی یادآور شد: افتتاح پروژه ساماندهی و بهسازی راه دسترسی آرامستان بهشت رضوان از دو جهت اهمیت دارد اول اینکه باعث بهبود و ایمن شدن راه دسترسی برای ساکنان ۱۱ روستای بخش مرکزی مشهد خواهد شد و در کنار آن دسترسی مردم به آرامستان بهشت رضوان تسهیل خواهد شد.

کلایی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما برای کسب رضایت مردم است، حضور گروه‌های محلی و افرادی که از این خدمات استفاده خواهند کرد را در کنار خود باعث قوی‌تر شدن پیوند میان مردم و مدیریت شهری می‌دانیم.

آغاز انجام مطالعات برای احداث مسیر اصلی به آرامستان بهشت رضوان

در بخشی دیگری از این مراسم معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه نبود جاده مناسب یکی از علل استقبال نشدن از آرامستان بهشت رضوان بود گفت: برای رفع این مشکل در مرحله اول مسیر دسترسی فعلی از جاده کلات به عنوان مسیر فرعی مناسب سازی و بهسازی شد و مطالعات برای احداث مسیر اصلی به آرامستان بهشت رضوان نیز آغازشده است.

مهدی یعقوبی افزود: بیش از ۷۰ درصد مساحت آرامستان بهشت رضا از سال ۵۴ تا کنون برای دفن متوفیان مورد استفاده قرار گرفته است به همین علت از مهر ۹۵ آرامستان بهشت رضوان با ۱۸۸ هکتار وسعت افتتاح شد که تا کنون تنها یک هزار و ۳۵ نفر در آن دفن شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که این آرامستان تاکنون آن طور که باید مورد استقبال واقع نشده، نبود راه دسترسی مناسب به آن بود اظهار کرد: بنابراین مشاور برای رفع این مشکل هفت محور برای دسترسی به این آرامستان پیشنهاد داده است که ازاین میان راه دسترسی اصلی از طریق کنار گذر شمالی به عنوان بهترین مسیرانتخاب شد که مطالعات اجرای آن آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: درحال حاضر برای دسترسی به آرامستان رضوان از مسیر فرعی واقع درجاده کلات استفاده می‌شود که پیش ازاین با عرض ۵ متر برای تردد، نا ایمن و خطرآفرین بود و جوابگوی نیاز ۱۲ روستای اطراف نیز نبود به همین دلیل شهرداری مشهد بهسازی، تعریض و مناسب سازی این مسیر را در دستور کار قرارداد.

یعقوبی تصریح کرد: اکنون با انجام اصلاحات هندسی، نصب علائم ترافیکی، زیرسازی و انجام روکش آسفالت عرض جاده دسترسی به آرامستان بهشت رضوان از ۵ متر به ۱۲ متر افزایش پیدا کرده و این جاده خطر آفرین برای تردد مردم به ویژه ساکنان دوازده روستای اطراف، ایمن سازی و استاندارد شده است.

وی، با اشاره به پر شدن ۷۰ درصد از ظرفیت بهشت رضا(ع)، ترافیک سنگین مسیرهای دسترسی و دوری راه این آرامستان برای ساکنان سایر نقاط شهر مشهد گفت: با توجه به این موضوع، بهشت رضوان قرار است به عنوان آرامستان اصلی شهر به مردم شمال و شمال غرب مشهد خدمات رسانی کند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: با توجه به این امر برنامه ریزی‌ها و مطالعات احداث مسیر اصلی دسترسی به بهشت رضوان از طریق کنارگذرشمالی آغاز شده و درآینده جایگزین مسیرکنونی خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.