دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان رضوی از اجرای ۱۴ ویژه‌برنامه در دهه کرامت باهدف گسترش گفتمان خدمت کریمانه و تأکید بر نقش محوری مجاوران بارگاه رضوی به‌عنوان میزبانان زائرین امام هشتم خبر داد.

اجرای ۱۴ برنامه‌ در ایام دهه کرامت توسط دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امین بهنام ضمن اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت، بیان کرد: دهه کرامت فرصت مغتنمی است تا این مجموعه در راستای توسعه مفهوم خادم، خدمت و مخدوم به سمت تحقق و احیای مطالبات حضرت رضا (ع) حرکت کند.

وی با اشاره به عناوین برنامه‌های این دهه مبارک، اظهار کرد: اجرای طرح «شوق زیارت» با تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی، به‌منظور تشرف سالمندان و ناتوانان روستاهای اطراف شهر مشهد به حرم مطهر امام رضا (ع) توسط نیروهای خادمیار در دهه کرامت اجرا می‌شود.

بهنام گفت: دیدار و عیادت از ایثارگران آسایشگاه جانبازان بوستان ملت و بیماران بستری در بیمارستان‌های شهر مشهد با همراهی خدام بارگاه منور رضوی و تیمی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد در قالب خادمیاران جوان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای این دهه، با حضور در منزل ۸ خانواده‌ سادات رضوی با همراهی خادمیاران و خدام آستان قدس، ضمن دیدار و احوالپرسی، بسته‌های متبرکی به آن‌ها اهداء خواهد شد.

برگزاری اردوهای جهادی

این مقام مسئول ادامه داد: باهدف پایش سلامت عمومی، غربالگری بیماری‌ها، شناسایی به‌موقع افراد با بیماری‌های خاص و آموزش موارد بهداشت عمومی در مناطق محروم و حاشیه شهر مشهد، طرح «دارالشفاء» در دهه کرامت در راستای برگزاری اردوهای جهادی سلامت اجرا خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: اجرای طرح «جهاد سازندگی» در قالب اردوی جهادی عمرانی و با کمک کانون روستایی خادمیاری در مناطق محروم روستاهای بخش مرکزی خراسان رضوی انجام خواهد شد.

بهنام با اشاره به اجرای طرح «آقا حساب کردند» گفت: این طرح معنوی که تاکنون چندمین مرحله اجرا شده در دهه کرامت نیز با کمک خیرین و مشارکت‌های مردمی نسبت به پرداخت دیون بدهکاران نیازمند شناسایی‌شده انجام می‌شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان رضوی، اجرای طرح «میهمان امام» با تکریم زائران در مبادی ورودی شهر مشهد و نیز اهداء جهیزیه به زوجین جوان کم‌بضاعت مشهدی را دو برنامه محوری در استان خراسان رضوی طی این ایام عنوان کرد.

راه‌اندازی کاروان‌های شادی با رعایت مسائل بهداشتی

وی اضافه کرد: تدارک برگزاری ۱۶ جشن‌ رضوی در مشهد و شهرستان‌ها با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی، راه‌اندازی کاروان شادی با کمک ۸ گروه به مدت ۴ روز در خیابان‌های اصلی شهر مشهد، اجرای طرح «شهر کرامت» باهدف حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد و با موضوع کمک به آذینبندی، تزئین و پذیرایی خیابان‌ها و محلات شهر مشهد، سه برنامه شاخص این دفتر در دهه کرامت امسال است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان خراسان رضوی از توزیع بسته‌های کمک‌معیشتی در این دهه پرخیر و برکت خبر داد و افزود: به‌منظور تداوم روند حمایت از اقشار بی‌بضاعت شهر که از دوران شیوع بیماری کرونا آغازشده است، بسته‌های ارزاق در این دهه نیز توزیع می‌شود.

به گفته وی، این مجموعه تکریم شماری از کادر درمانی فعال بیمارستان‌ها که درگیر بیماری کرونا شده و سلامت خود را بازیافته‌اند را در دست اقدام دارد. همچنین افتتاح و رونمایی از ۲ باب منزل مسکونی محرومین و ۴ باب خانه عالم در روستاهای خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت این دفتر هستند.

منبع:

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.