مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بالغ بر ۱۳۵هزار نفر کلاس اولی در سال تحصیلی آینده در استان وجود دارند که به منظور دریافت کارت سنجش باید به پایگاه های سنجش و غربالگری در سراسر استان مراجعه کنند.

حضور ۱۳۵هزار کلاس اولی در خراسان رضوی/حضور ۱۱۰مرکز  سنجش نوآموزان در استان

قاسمعلی خدابنده در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: برای دانش آموزان سال اول  و پیش دبستانی های که در سال های گذشته در طرح سنجش شرکت نکرده اند باید از طریق سامانه اینترنتی معرفی شده جهت نوبت گیری و حضور در یکی از مراکز سنجش اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خانواده ها نسبت به منطقه مسکونی یا مدرسه دانش آموزانشان باید در یکی از مراکز سنجش حضور پیدا کنند،  تصریح کرد: سپس دانش آموزان در نوبت تعیین شده به این مراکز مراجعه و در صورت تایید ، کارت سنجش را دریافت و برای ثبت نام به مدرسه مراجعه خواهند کرد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه هر نوآموز باید مبلغ ۴۰ هزار تومان جهت شرکت در طرح سنجش پرداخت کند ،  ادامه داد: طبق پیش بینی ها بالغ بر ۱۳۵هزار نفر کلاس اولی در سال تحصیلی آینده در خراسان رضوی وجود دارد که باید در پایگاه های طرح سنجش در سراسر استان حضور پیدا کنند.

خدابنده افزود: از این رو به مراکز سنجش توصیه شده است با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی فرایند سنجش نوآموزان را انجام دهند، همچنین پایگاه های سنجش را در سطح استان افزایش داده ایم تا دسترسی به این مراکز برای خانواده ها آسانتر باشد به طوری که تعداد این مراکز از ۶۵واحد در سال گذشته به ۱۱۰مرکز در سال جاری رسیده است.  

وی تصریح کرد: افرادی که از سال های قبل کارت و گواهی سنجش دارند لزومی به ثبت نام و حضور مجدد در مراکز سنجش را ندارند.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: نوبت گیری برای دانش آموزان کلاس اولی از تاریخ هفتم تیرماه آغاز خواهد شد و پایگاه ها نیز  از تاریخ ۱۷ تیرماه  فرآیند اجرایی سنجش و غربالگری را آغاز خواهند کرد. همچنین با توجه به شرایط کرونایی ثبت نام و نوبت گیری نوآموزان دوره پیش دبستانی نیز به احتمال زیاد در نیمه اول مهرماه و اجرای طرح نیز از نیمه دوم مهرماه  آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.