دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: مطالبه ما از شهرداری مشهدالرضا و دانشگاه فردوسی این است که شرایطی را برای بانوان فراهم کنند که این قشر از جامعه بتوانند در محیط های سالم و در قالب مواردی نظیر پارک های بانوان از ورزش دوچرخه سواری استفاده کنند .

 شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی شرایط دوچرخه سواری سالم  بانوان را فراهم کنند/پاسخ دانشگاه فردوسی قانع کننده نیست

عبدالله ارجاعی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: دوچرخه سواری بانوان با پوشش نامناسب در ملا عام ، منکر شرعی است.

وی با اشاره به اینکه  بنا به فتوای  مقام معظم رهبری  دوچرخه سواری بانوان در ملاعام جایز نمی باشد، تصریح کرد: موضع ما در باره دوچرخه سواری بانوان در دانشگاه فردوسی، حمایت از بیانیه و نامه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه است.  

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی افزود: در این زمینه با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز صحبت هایی مطرح شد اما پاسخی که این دانشگاه اعلام کرد به هیچ وجه قانع کننده نمی باشد.

وی اظهار کرد: مطالبه ما از شهرداری مشهد الرضا و دانشگاه فردوسی این است که شرایطی را برای بانوان فراهم کنند که این قشر از جامعه  بتوانند در محیط های سالم و در قالب مواردی نظیر پارک های بانوان از این ورزش  در شهری که هویت رضوی دارد استفاده کنند .  

ارجاعی در مورد دوچرخه سواری برخی از بانوان با پوشش نامناسب در سطح شهر نیز گفت: برخورد با این افراد بر عهده ستاد امربه معروف و نهی از منکر نیست و این ستاد در این زمینه فقط به افراد تذکر می دهد که تاکنون نیز این وظیفه را انجام داده است و قانون ، مراجع مشخصی که وظیفه برخورد با این افراد دارند را مشخص کرده است از این رو این مراجع قانونی باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.