مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی آتش سوزی دیروز در پارک ملی تندوره ۲۵ هکتار از اراضی و عرصه‌های این پارک در آتش سوخت.

۲۵ هکتار از عرصه‌های پارک ملی تندوره در آتش سوخت

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی اظهار کرد: روز گذشته در پی گزارش مردمی مبنی بر وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده تندوره  موسوم به "دره علی بلاغ" ماموران یگان حفاظت محیط زیست به منطقه اعزام شدند.
وی ادامه داد: با توجه به گستردگی آتش سوزی که از کنار پاسگاه مرحوم طالبی از جاده درونگر شروع شده و به سمت دره علی بلاغ، ارتفاعات جلوی پاسگاه و کنار جاده به سمت تیوان ادامه داشت بلافاصله هماهنگی لازم با فرماندار و ستاد بحران شهرستان صورت گرفت و نیروی کمکی از ارگانهای دیگر از قبیل منابع طبیعی، سپاه، بسیج، مرزبانی و هلال احمر درخواست شد که این نیروها با همراهی تعدادی از طبیعت دوستان به محل عزیمت کردند و آتش پس از سه ساعت و نیم  تلاش نیروها مهار و کاملا خاموش شد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی گفت: در این آتش سوزی عرصه‌های طبیعی شامل گونه‌های  علفی و مرتعی و تعدادی از درختچه های جنگلی دچار حریق شد. 
همتی افزود: با توجه به احتمال وقوع مجدد حریق در این منطقه، به ماموران اجرایی ابلاغ شد که شب را در داخل منطقه حضور داشته باشند. همچنین نیروهای یگان حفاظت استان نیز در آماده باش هستند تا در صورت اعلام نیاز بلافاصله در منطقه حضور یابند.
وی ادامه داد:  طبق بررسی های اولیه بی احتیاطی تفرجگران و افروختن آتش در طبیعت علت وقوع این آتش سوزی بوده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.