مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی از اهدای ۱۰ هزار ماسک بهداشتی به دولت افغانستان در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد.

خراسان رضوی ۱۰ هزار ماسک به دولت افغانستان اهدا کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمد تقی هاشمی اظهار کرد: این اقدام با همکاری موسسه "حامی" از شرکای اجرایی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی انجام شده است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اهدای کیت های تشخیصی و ماسک های بهداشتی به دولت افغانستان، آمادگی دارد تا تجربیات خود را در حوزه مبارزه با کرونا به طرف افغانستانی ارائه کند.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار ماسک بهداشتی نیز در کارگاهی واقع در مهمانشهر تربت جام با هزینه پایین و کیفیت بالا تولید شده است قابل ارائه به دولت افغانستان است.
هاشمی با اشاره به خدمات ارائه شده به  مهاجران افغان در دوران کرونا گفت: اتباع افغانستانی مبتلا به کرونا به صورت رایگان در ایران و خراسان رضوی درمان می شوند.
وی افزود: هماهنگی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و آستان قدس رضوی در حمایت از اقشار کم درآمد از طریق توزیع بسته های معیشتی، ایجاد ستاد مردمی مقابله با کرونا از میان مهاجرین و پناهندگان در حمایت از اقشار آسیب پذیر  از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی فعال کردن ظرفیت شرکای خارجی در ارائه خدمات اورژانسی به مهاجران و پناهندگان مبتلا به بیماری کرونا و ساماندهی کمک های بین المللی با هدف کمک به معیشت اقشار آسیب پذیر را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.