خراسان شمالی-وزیر آموزش و پرورش با شرکت در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی از اتصال تمامی مدارس به اینترنت تا شهریور ماه سالجاری با همکاری وزارت فناوری و ارتباطات خبر داد.

تمامی مدارس تا قبل از سال تحصیلی به اینترنت متصل خواهند شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محسن حاجی میرزایی در این نشست اظهار داشت: وزارت ارتباطات طبق قانون متعهد است تا شهریور ماه سالجاری تمام مدارس را به اینترنت مجهز کنند و همچنین برخی از خانواده ها به تب لت و گوشی هوشمند دسترسی ندارند که برای حل این مشکل با بخش صنعت گفتگو داشتیم و به زودی خبرهای خوبی در این مورد منتشر می شود.

وی افزود: برای شروع تحصیلی سال آینده کاملا آماده هستیم و تمام دانش آموزان تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بیماری کرونا تمامی دنیا را در حوزه های مختلف تحت تاثیر قرار داده است و تجربه جمهوری اسلامی با پدیده شیوع این بیماری نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته بسیار ارزنده بود.

وی مطرح کرد: آموزش از جمله حوزه هایی بود که در دوران شیوع بیماری کرونا تحت تاثیر قرار گرفت و بنده اعتقاد دارم سرعت، کمیت، کیفیت و تنوع ارائه آموزش های ما به صورت غیر حضوری نسبت به دیگر کشورها قابل عرضه و قابل رقابت است

حاجی میرزایی افزود: بسیاری از افراد در ایام شیوع بیماری کرونا به نرم افزارهای غیر ایرانی برای ارائه آموزش های غیر حضوری هجوم بردند اما با ارائه نرم افزار شاد این مشکل را برطرف کردیم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی در حوزه آموزش و پرورش جلوتر از دوران قبل از کرونا ایستاده است و به لحاظ دسترسی به عدالت آموزشی بیشتر، به موقعیت خوبی رسیده است.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه به دنبال جلب مشارکت همگانی در امر مدرسه سازی هستیم، خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید اهتمام جدی به امر مدرسه سازی دارد و اعتبارات دولتی در این بخش ۱۶۰ درصد و حمایت از مجمع خیرین مدرسه ساز ۳ برابر افزایش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود خبر داد: امسال با توجه به بودجه اختصاص داده شده ۲۵ هزار نفر از حق‌التدریسی‌ها جذب خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.