رئیس مجمع عالی بسیجیان طرقبه شاندیز با اشاره به نگرانی‌ها در مورد پروژه پل پرتوی و پروژه تقاطع ۴ سطحی، گفت: در این پروژه‌ها مسائل مبهم زیادی وجود دارد، مسؤولان مشهد خیلی از موضوعات را شفاف توضیح نداده‌اند و اطلاع‌رسانی کاملی به مردم انجام نشده است.

مسؤولان مشهد در اجرای پروژه‌های مشترک با طرقبه شاندیز شفافیت را در نظر بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، رضا چاوشان با اشاره به اجرای پروژه پل پرتوی، بیان کرد: احساس نگرانی از اجرای این پروژه بین مردم و مسؤولان طرقبه شاندیز وجود دارد، استاندار و مسؤولان مشهد کار را به نحوی جلو ببرند که همه ابعاد و موارد مختلف مربوط به این پروژه مدنظر قرار گیرد.

رئیس مجمع عالی بسیجیان طرقبه شاندیز در ادامه تاکید کرد: قطعا هیچ‌کس مخالف توسعه، گسترش و رشد شهری و منطقه‌ای نیست، اما اگر این رشد در کالبد شهر اثر منفی داشته باشد باید سال‌ها منتظر ماند تا تصمیمات اشتباه گذشته اصلاح شده و شهر مجددا در ریل صحیح رشد خود حرکت کند و گاهی حتی این بازگشت غیرممکن است، بنابراین لازم است مسؤولان به ویژه استانداری و سیستم وزارت کشور، راه و شهرسازی همه ابعاد موضوع را با حساسیت و البته با هماهنگی میان هر دو شهرستان بررسی کنند.

وی تصریح کرد: هنوز سوالات بسیاری وجود دارد که چطور یک پروژه بسیار سنگین، یک تقاطع ۴ سطحی در غربی‌ترین مرز مشهد اجرا می‌شود و همزمان با آن پروژه پل پرتویی که سالیان سال برای مردم طرقبه شاندیز و کسانی که در رفت و آمد بودند معضلی شده بود و مشکلات ترافیکی ایجادکرده، اکنون در دستور کار قرار گرفته و اجرا می‌شود.

چاوشان افزود: البته باید از زحمات همه مسؤولانی که به موقع ورود کرده‌اند و به صورت جدی و دلسوزانه پیگیر بودند تا تبعات منفی این پروژه به حداقل برسد تشکر کرد، اما با توجه به حجم قابل توجه اراضی موجود میان این دو پروژه و احتمال بروز اتفاقات رانت، زمین‌خواری و عدم رعایت حریم طرقبه شاندیز این نگرانی و دغدغه را مسؤولان به طور خاص و ویژه دنبال کنند.

رئیس مجمع عالی بسیجیان طرقبه شاندیز با اشاره به نگرانی‌ها در مورد پروژه پل پرتوی و پروژه تقاطع ۴ سطحی، تاکید کرد: در این پروژه‌ها مسائل مبهم زیادی وجود دارد و مسؤولان مشهد خیلی از موضوعات را شفاف توضیح نداده‌اند و اطلاع‌رسانی کاملی به مردم انجام نشده است.

وی ادامه داد: اینکه چه تراکمی قرار است بین این دو پروژه که در حال انجام است، پیاده شود و آیا مرزهای طرقبه شاندیز هنوز هم پابرجا می‌ماند یا قرار است به آنها تعرض شود؟ و سوالات مهمی از این قبیل وجود دارد که اگر پاسخ درستی به آن داده نشود حتما شاهد مشکلات متعددی برای هر دو شهرستان می‌شویم.

چاوشان اظهار کرد: مسؤولان مشهد پاسخگو باشند و شفافیت لازم را در تصمیماتی که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر وضعیت طرقبه شاندیز موثر است از خود نشان دهند و شفاف بگویند از اجرای این پروژه‌ها به دنبال چه منافعی هستند، اگر به تراکم جمعیتی مناسب در حد فاصل این دو پروژه توجه نشود و تراکم بیش از حدی مد نظر مشهد باشد یا مجوزهایی ناصحیح برای اجرای پروژه‌های بزرگ در این محدوده صادر شود، قطعا سرریز جمعیت، مشکلات و معضلات این جمعیت طرقبه شاندیز را هدف قرار می‌دهد و مسائل این شهرستان تغییر چشمگیری دارد.

رئیس مجمع عالی بسیجیان طرقبه شاندیز اظهار کرد: مشهد در شهر خود برای تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌های خود مختار است، اما باید تعامل و همکاری با تفرجگاه و ییلاقات اطراف خود داشته باشد و اگر تعامل مناسبی صورت نگیرد، مشهد به عنوان یک دشت، این مواهب عظیم خدادادی را از دست می‌دهد، این موضوع نه تنها برای طرقبه شاندیز تهدید است، بلکه برای مشهد هم تهدید جدی است.

وی گفت: هر چقدر فضاهای سبز و ییلاقات اطراف مشهد کم و کاسته شود مشهد با بحران جدی روبه‌رو می‌شود که یکی از مهم‌ترین این بحران‌ها، بحران‌های زیست محیطی، آلودگی هوا و افزایش دما بوده و مباحث آب و معضلات دیگر نیز مطرح است.

چاوشان بیان کرد: نکته مهم دیگر که باید در مورد این پروژه‌ها مد نظر قرار گیرد، زمین‌هایی است که بین این پروژه‌ها قرار گرفته که عمدتا کاربری آنها زراعی است، مانند زمین‌های انتهای مجیدیه که یک طرف بلوار ساخته شده و طرف دیگر زمین‌های زراعی قرار دارد، باید مشخص شود که این زمین‌ها توسط چه کسانی خریداری شده، در حال حاضر در دست چه افرادی است؟.

رئیس مجمع عالی بسیجیان طرقبه شاندیز اضافه کرد: دستگاه قضا به این پروژه‌ها ورود کند و این موارد را بررسی کنند، با نظارت پیشگیرانه جلوی زمین‌خواران و افراد سودجو و فرصت طلبی که با رانت‌خواری ورود پیدا کردند و بعضی از این زمین‌های زراعی را که مردم سال‌های سال داشتند و منتظر بودند وارد محدوده شهری شود با قیمت پایین و کم خریداری کردند و شروع به قطعه بندی و فروش کردند، را بگیرد، اگر وجود دارد جدا برخورد کند.

وی گفت: از مسؤولان مشهد درخواست داریم با طرقبه شاندیز تعامل و همکاری لازم را داشته باشند و قدر این شهرستان را بدانند که اثرات مثبتی بر مشهد گذاشته است، این شهرستان را حمایت کنند نه اینکه باری اضافه را بدون در نظر گرفتن شرایط طبیعی، گردشگری و به دور از افزایش تراز مالی بدان تحمیل کنند، در غیر این صورت، قطعا پروژه‌های در حال انجام جز یک گسترش شهری بدون توجه به هویت واقعی مناطق مختلف است، ضمن کمرنگ کردن و ضایع نمودن زحمات و طرح‌ها، افزایش مشکلات و معضلات مختلف اجتماعی را در پی دارد.

چاوشان متذکر شد: از همه مسؤولان درخواست می‌کنیم با هم‌افزایی و همسویی در هر دو شهرستان از متضرر شدن مردم  ناشی از سوءاستفاده‌های افراد سودجو جلوگیری کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.