وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای موضع کشورش را درباره قطعنامه تصویب‌شده در شورای حکام درباره ایران تشریح کرد.

پمپئو: ما به دنبال راهکاری جامع و دیپلماتیک هستیم!

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به قطعنامه تصویب شده در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران در بیانیه‌ای با مطرح کردن ادعاهایی گفت: شورای حکام آژانس قطعنامه‌ای را تصویب کرده و از ایران خواست که اطلاعات و دسترسی لازم را برای بازرسان آژانس فراهم کند و ایران موظف به فراهم کردن آن است. عدم ایجاد دسترسی برای بازرسان آژانس و خودداری ازهمکاری در تحقیقات آژانس، مشکل‌ساز بوده و سوال‌هایی جدی درباره این ایجاد می‌کند که ایران در تلاش است چه چیزی را پنهان کند.

پمپئو همچنین مدعی شد: در چند ماه اخیر ایران نه تنها به گسترش تنش و اخاذی هسته‌ای ادامه داده است، بلکه از مذاکره با آژانس نیز رویگردان بوده و به آن پاسخ نداده است. این اقدامات غیر قابل قبول بوده و بیانگر یک تهدید مداوم ناشی از برنامه هسته‌ای ایران علیه صلح و امنیت بین‌المللی می‌باشند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه مطرح کرد: آمریکا همچنان به ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‎ای متعهد است و با شورای حکام آژانس همکاری خواهد کرد تا از آژانس برای حل این موضوعات مهم حمایت کند. ایران به طور قانونی موظف است به سؤالات آژانس پاسخ داده و دسترسی لازم را ایجاد کند.

او در بخش دیگری از این بیانیه مدعی شد: ما به دنبال راهکاری جامع و دیپلماتیک هستیم که نگرانی‌های هسته‌ای در ایران را در بر بگیرد.

ادعاهای پمپئو در پی این مطرح می‌شود که شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از رای‌گیری در جلسه‌ای حضوری، قطعنامه ارائه شده از جانب تروئیکای اروپا درباره ایران را تصویب کرد.

شورای حکام در این  قطعنامه از ایران خواست دسترسی به دو محل را برای آژانس فراهم کرده و به طور کامل با این نهاد همکاری کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.