زنجان- رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: نهضت مبارزه با فساد در شهرداری زنجان همچنان ادامه دارد.

نهضت مبارزه با فساد در زنجان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس دادگستری کل استان زنجان در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه ظهر روز شنبه برگزارشد،گفت: مجموع پرونده هایی که در بخش های مختلف به دادگستری استان رسیده  ۲۴۳هزارو ۳۲۵ است.

صادقی نیارکی  متوسط رسیدگی را  از میانگین کشور بالاترعنوان کرد و افزود: به ۲۴۷هزار پرونده رسیدگی شده است.

نیارکی افزود:۱۲درصد در پرونده های خانوادگی و  ۱۹درصد در پرونده های اجرای  احکام و۷درصد در شعب بخش کاهش ورودی پرونده ها را شاهد هستیم.

نیارکی با اشاره به مشکلات  سال گذشته از کاهش پرونده های وارده خبر داد و یاد آور شد:‌نرخ رسیدگی سال ۹۸‌به سال ۹۷حاکی از کاهش ۸درصدی است.

این مسئول به کاهش یک درصدی نقض آرا در سال ۹۸اشاره کرد و گفت:با اقداماتی چون تخصصی  شدن،آموزش با توجه  به نیاز سنجی صورت گرفته از نقض پرونده ها و...در جهت کاهش بیشتر نقض آرا و قانع کردن طرفین دعوی تلاش می کنیم.

وی با بیان اینکه در جهت اتقان آرا برنامه های زیادی را دردستور کار داریم ادامه داد:تعداد آرای نقض شده در سال   ۹۸به یک هزارو ۹۶۶پرونده رسیده است.

نیارکی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی استان در سال گذشته عملکرد و معدل خوبی را  ثبت کرده است گفت: ۸۱درصد پرونده های قدیمی رسیدگی شده و پرونده های مسن را شخم زدیم.

وی گفت: مدت زمان رسیدگی در بازپرسی ها  طی سال گذشته  در استان  ۱۰۷روز بود و در بقیه شاخص ها کاهش محسوسی نسبت به  نرم کشوری داشتیم. 

رئیس دادگستری استان با اذعان به اینکه استفاده از مجازاتهای جایگزین حبس به ۷۲۰مورد رسیده که رشد هزار درصدی  داشته است،ادامه داد:‌حبس ناجی و نسخه شفابخش امنیت نیست.

نیارکی خاطر نشان ساخت:۸۵درصد ابلاغ ها در سال گذشته به صورت  الکترونیک و بوسیله سامانه ثنا  انجام شده است و این اقدام در حفظ حرمت افراد نقش تاثیر گذاری دارد.

این مقام قضایی ابراز داشت:۳۴درصد پرونده های شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش می شود و تعداد پرونده ها ۱۷درصد کاهش را نشان  می دهد.

نیارکی با اشاره به تخلفات شهرداری زنجان طی سال گذشته اظهار داشت: تنها در پروژه سبزی میدان و دربرگزاری  مناقصه اول ۴۲میلیارد تومان اختلاف با پیمانکار دوم وجود داشت.

 رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در جریان تخلفات شهرداری زنجان برای ۲۰ نفر قرار تامین صادر شد اظهار داشت: از این افراد که سه شهردار، دو کارمند، یک نفر مرتبط،دو کارشناس رسمی و پنج عضو شورا دستگیر شدند که در آینده نزدیک دادرسی آن آغاز می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.