سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد به شهروندان این شهر هشدار داد چنانچه در روزهای آینده که گرمای هوا به اوج خود می‌رسد بیش از حد برق مصرف کنند خاموشی ناگزیر خواهد بود.

شرکت برق مشهد درباره مصرف زیاد انرژی در گرما هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین،  علیرضا کاشی  اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی موج جدید گرما وارد خراسان رضوی و مشهد شده و از فردا شاهد روزهای بسیار گرمی در این شهر خواهیم بود که مصرف برق از سوی شهروندان را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: بیشترین بار مصرفی برق مردم مشهد طی سال گذشته در تاریخ ۱۵ مرداد ماه به میزان هزار و ۶۳۸ مگاوات ثبت شد که در میانه تابستان بود اما امسال هنوز فصل بهار به پایان نرسیده است شهروندان مشهدی در ۱۷ خرداد ماه امسال مصرف هزار و ۵۰۰ مگاوات را به ثبت رساندند که بسیار زیاد است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: میزان تولید برق در شبکه مقدار مشخصی است و اگر مصرف، بیش از میزان تولید باشد چاره‌ای جز قطع برق شهروندان باقی نمی‌ماند.

کاشی افزود: لازم است شهروندان به ویژه از فردا میزان مصرف برق خود را مدیریت و کولرهای گازی را روی عدد ۲۴ و کولرهای آبی را روی دور کند تنظیم کنند و از استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات ۱۲ تا ۱۶ روز بپرهیزند. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.