مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با بیان اینکه در سال زراعی ۳۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به جو اختصاص دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار تن جو از این اراضی برداشت شود.

پیش بینی برداشت ۴ هزار تن جو از مزارع شهرستان خوشاب

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم رودسرابی افزود: از این مقدار، ۲۲۰۰ هکتار آبی و ۱۵۰۰ هکتار دیم است و ارقام غالب کشت شده در منطقه ارقام ریحان، جلگه، به رخ، واکسیما و وافجر است.

این مسوول یادآور شد: برداشت محصول جو از سطح مزارع این شهرستان از اواسط خرداد آغاز شده است و تا دهه اول تیر ماه ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی، بارش‌های اوایل فصل و مبارزه با آفات غلات از جمله علف‌های هرز و سن غلات، وضعیت مزارع جو در شهرستان خوشاب مناسب ارزیابی و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار مزرعه جو به طور میانگین، ۴۱۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود.

رودسرابی اضافه کرد: برای برداشت محصول جو از مزارع آبی در سطح شهرستان خوشاب از ۳۲ دستگاه کمباین استفاده می‌شود که از این تعداد دستگاه نیمی بومی و نیمی میهمان است.

وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراحل برداشت محصول جو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام و در ابتدای روز، تمامی کمباین‌ها ضدعفونی می‌شوند.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت پخش فراورده‌های نفتی، سوخت مورد نیاز کمباین‌ها تأمین و در اختیار کمباین داران قرار می‌گیرد تا کار برداشت به سرعت انجام شود.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.