مایک پمپئو در توییتر خود نوشت: با اینکه هنوز کتاب جدید بولتون را مطالعه نکرده می‌داند با «تعدادی دروغ، حقایق نصفه‌ نیمه و اشتباه‌های مختلف» پر شده است.

ترامپولوژی در بولتن بولتون

قدس آنلاین: مایک پمپئو در توییتر خود نوشت: با اینکه هنوز کتاب جدید بولتون را مطالعه نکرده می‌داند با «تعدادی دروغ، حقایق نصفه‌ نیمه و اشتباه‌های مختلف» پر شده است. پمپئو با اشاره به نام کتاب ۵۹۲صفحه‌ای بولتون (اتاقی که در آن اتفاق افتاد) در تیتر بیانیه خود نوشت: «من هم در همان اتاق بودم»! وزیر امور خارجه آمریکا با خائن نامیدن بولتون، خطاب به همه دوستان آمریکا افزود: شما می‌دانید آمریکای رئیس جمهور دونالد ترامپ نیرویی در خدمت خیر و نیکی در جهان است!

همزمان با افزایش آمار کرونا در آمریکا، تنش‌های داخلی در این کشور بین مقام‌های مختلف با دونالد ترامپ تشدید شده است. به گزارش رویترز، پلوسی بامداد جمعه در نشست خبری کوتاهی به اصحاب رسانه گفت: «مشخص است رئیس‌جمهور ترامپ از نظر اخلاقی [برای این سمت] مناسب نیست و از نظر ذهنی نیز آماده ریاست‌جمهوری ایالات متحده نیست». پلوسی همچنین از احتمال دعوت از بولتون برای ادای شهادت علیه رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره خبر داد. وی افزود: «مجلس نمایندگان آمریکا به نظارت بر رفتار ترامپ ادامه می‌دهد و با سران حزب دموکرات درباره احتمال دعوت از بولتون برای ادای شهادت مشورت خواهد کرد». این موضوع از آن نظر اهمیت دارد که اتفاقی مشابه همین مورد به استیضاح دونالد ترامپ توسط کنگره منجر شد. ترامپ در یک گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین از او خواسته بود به پرونده‌سازی‌ علیه رقیب انتخاباتی‌اش جو بایدن کمک کند.

از روز پنجشنبه انتشار بخش‌هایی از کتاب بولتون که در آن به افشاگری علیه ترامپ پرداخته، به بمبی خبری در رسانه‌های جهان تبدیل شده است. برای مثال براساس ادعای بولتون، در جریان دیدار ترامپ و شی جین پینگ که در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی روی داده است، رئیس جمهور آمریکا بر اهمیت کشاورزان در انتخابات به‌ویژه در مناطق روستایی ایالات متحده تأکید کرده و به شی گفته بود اگر چین محصولات بیشتری از کشاورزان آمریکایی بخرد، به شانس وی در انتخابات کمک خواهد کرد. بولتون همچنین در کتابش به برخی اظهارات عجیب رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرده و نوشته است: ترامپ حمله احتمالی به ونزوئلا را «باحال» توصیف کرده و گفته این کشور در حقیقت بخشی از ایالات متحده آمریکاست. همچنین خلاصه‌ای که روزنامه «نیویورک‌تایمز» از کتاب بولتون منتشر کرده، نشان می‌دهد او پس از سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران از ترامپ به دلیل عدم اقدام علیه ایران عصبانی بوده است. بولتون از زمانی که قرار بوده حمله‌ای توسط آمریکا علیه ایران اتفاق بیفتد به عنوان یک «نقطه عطف» برای خود در دولت ترامپ یاد کرده است. این حمله، بر خلاف نظر جان بولتون، اتفاق نیفتاد. ترامپ به جان بولتون گفته این حمله به این خاطر که به کشته شدن ۱۵۰ نفر منجر می‌شود متناسب نیست. جان بولتون در کتابش از صرف‌نظر ترامپ از حمله به مواضعی در ایران به عنوان «غیرمنطقی‌ترین کاری که ممکن بود از سوی هر رئیس‌جمهوری انجام شود» نام برده است.

دونالد ترامپ سرانجام چند ماه بعد در یک پیام توییتری بولتون را اخراج کرد و سپس در یک پیام توییتری دیگر نوشت اگر او را اخراج نکرده بود الان «جنگ جهانی ششم» آغاز شده بود. او در واکنش به این اظهارات بولتون نوشت: «بسیاری از جملات مضحکی که او به من نسبت داده هرگز بیان نشده‌اند و داستان‌سرایی محض هستند. او در تلاش است اخراج خود مانند یک توله سگ بیمار را تلافی کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.