خراسان شمالی-سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است سینماهای سراسر کشور از ابتدای تیرماه با رعایت پروتکل‌هایی خاص و با ظرفیتی محدودتر بازگشایی شوند.

سینماهای خراسان شمالی از فردا بازگشایی می شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ابوالحسن حیدری افزود: در حال حاضر مراحل میکروب زدایی و ضدعفونی سینماها در حال انجام است و آماده اکران فیلم و حضور علاقمندان به هنر هفتم از اول تیرماه است.

وی خاطرنشان کرد: سینماهای گلشن، عمیق و داریوش در بجنورد، سینما نسیم در اسفراین، سینما غدیر در شیروان، سینما اندیشه در مانه سملقان و سینما یاس در شهرتیتکانلو شهرستان فاروج آمادگی کامل خود را برای میزبانی از اکران فیلم های سینمایی اعلام کردند.

حیدری به برخی از دستورالعمل های بهداشتی در خصوص بازگشایی سینماها اشاره و تصریح کرد: در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف ۵۰ درصد مجاز است، رعایت فاصله گذاری ایمن هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار و در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه کنندگان الزامی است.

وی همچنین گفت: بوفه های سینما و سالن های هنری و آموزشگاه‌ها موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به صورت فله نیستند.

حیدری، استفاده از دستکش و ماسک در محیط سالن‌های سینمایی ،هنری و آموزشگاه ها برای کارکنان و مراجعان را الزامی دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.