همدان _مدیر عامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان گفت :با توجه به آغاز فصل گرما وشیوع بیماری کرونامصرف آب در استان همدان افزایش یافته است.

مصرف آب در استان همدان افزایش یافته است
به گزارش قدس آنلاین ،سیدهادی حسینی بیدار ظهر شنبه در نسشت خبری اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل گرما و شیوع بیماری کرونا مصرف آب در استان همدان افزایش یافته است.
وی گفت: در استان همدان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در ۳۰ شهر استان همدان مشترکین شهری را شامل می‌شوند که از این مجموعه خدمات می‌گیرند.
حسینی بیدار تعداد مشترکین آب شهری را ۴۴۳ هزار مشترک عنوان کرد و با اشاره به شناسایی ۲۶۱ حلقه چاه و بیان اینکه از این تعداد ۱۸۰ حلقه در مدار استفاده قرار دارد، گفت: تعداد سه دهنه چشمه و ۴ رشته قنات آب برای شهرهای استان همدان مورد استفاده است.
وی افزود:همدان در زمینه تحت پوشش قرار دادن مشترکین فاضلاب از میانگین کشور وضعیت بهتری دارد و ۲۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری است، که در استان همدان ۲ آزمایشگاه فاضلاب فعال داریم .
حسینی بیدار با بیان اینکه تعداد روستاهای تحت پوشش خدمات آبرسانی ۸۰۳ مورد و حدود ۸۶ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آبرسانی قرار دارند و ۱۴ درصد مابقی تحت پوشش خدمات شرکت نیستند، گفت: ۱۶۸ هزار مشترک روستایی در استان همدان وجود دارد و جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در روستاهای استان همدان هفت دهم درصد است که آمار قابل قبولی نیست هرچند از میانگین کشوری بالاتر است.
وی گفت: سعی بر آن است تا شهریورماه امسال ۵ مجتمع آبرسانی در روستاهای استان همدان به بهره‌برداری برسد که این مجتمع‌ها ۵۲ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش قرار می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این مجتمع‌ها را ۴۷ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۶ مجتمع نیز در دست مطالعه برای جذب اعتبار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.