معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور همراهی شوراها، شهرداریها و دهیاریهای سطح کشور را با بخش خصوصی "الزامی" توصیف و بیان کرد: نمی‌بایست هیچگونه فضای منفی نسبت به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فعالیتها و امور اقتصادی وجود داشته باشد.

 همراهی با بخش خصوصی یک الزام است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جمالی‌نژاد در جریان سفر کوتاه وی به شهرستان مرزی کلات واقع در شمال شرق این استان گزارش داد: بخش خصوصی موتور اصلی حرکت کشور در بخشهای عمرانی، اقتصادی و صنعتی است بنابراین می‌بایست زمینه حضور بیشتر بخش خصوصی را در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی برای اجرای پروژه‌ها و تقویت اقتصاد شهر و روستا فراهم آوریم. 
وی افزود: حضور برنامه‌محور و موثر بخش خصوصی در عرصه امور اجرایی و همچنین مدیریت شهری و روستایی در سطح کشور می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را حل نموده و امور متوقف مانده را به حرکت درآورد. 
رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ادامه داد: هم‌اینک دست‌اندرکار رفع مشکلات حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران در پروژه‌های عمران شهری و حمایت قانونی از این موضوع در چارچوب فعالیت سازمان شهرداریها و دهیاریها هستیم. 
وی همچنین بکارگیری روشهای جدید کسب و کار را سبب‌ساز پیشرفت و رونق تولید در فعالیتهای اقتصادی، صنعتی و عمرانی ذکر و بیان کرد: نسل جدیدی از کارآفرینان بطور جدی در حال فعالیت هستند که نوع نگاه، تفکر و دغدغه‌های آنها با دست اندرکاران قدیمی متفاوت است. 

جمالی‌نژاد گفت: باید از صاحبان جوان این نوع نگرش نوین به عنوان سرمایه‌های جدید انسانی در عرصه برنامه‌ریزی و امور اجرایی بهره برد تا سرعت پیشرفت فعالیتها افزایش یابد.
وی در ادامه به تحریمهای ظالمانه استکبار جهانی علیه کشورمان نیز اشاره و بیان کرد: برای ساختن آینده‌ای مطمئن و اداره بهتر شهرها و روستاها باید به سرمایه‌های جوان این مرز و بوم متکی بود. 

معاون وزیر کشور افزود: شهرداریهای سطح کشور نیز در همین راستا می‌بایست به استارتاپها برای هوشمندسازی و دانش‌بنیان کردن تولید در ساختار مدیریت شهری، ایجاد تحول در ساختارهای قدیمی با هدف افزایش رضایت شهروندان و بهره‌وری بیشتر میدان دهند. 
وی همچنین به بازدید خود از کلات نیز اشاره و بیان کرد: صنعت گردشگری، جاذبه‌های طبیعی، میراث فرهنگی و تاریخی این شهرستان مرزی با ایجاد بستر، تقویت زیرساختها، امکانات رفاهی لازم و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب برای معرفی گسترده این مزیتها می‌تواند وضعیت اقتصادی این خطه مرزی را متحول کرده و درآمد و اشتغال پایدار برای شهروندان کلاتی ایجاد نماید. 
جمالی‌نژاد ادامه داد: حمایتهای لازم را به همین منظور از شهرستان مرزی کلات در چارچوب فعالیت معاونت عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریها به عمل می‌آوریم.
وی همچنین گفت: سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از پروژه‌های عمرانی شهرداری شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت با عنوان پروژه‌های ۱۴۰۰ حمایت می‌کند.
رییس سازمان شهرداریها و دهیاریها افزود: از پروژه‌هایی حمایت خواهد شد که دارای طرح مشخص در چارچوب اعلام شده بوده بطور حتم تا پایان دوره کاری دولت دوازدهم به اتمام برسند.
وی گفت: دولت در حال برنامه‌ریزی برای جبران خسارتهای ناشی از شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا در حوزه‌های گوناگون کشور از جمله مدیریت شهری و روستایی، صنایع و بخش خصوصی است تا با تدابیر اتخاذ شده کشور کمتر دچار آسیب شود. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.