فرماندار نیشابور گفت: این شهرستان در چند حوزه از میانگین شاخصه‌های استانی عقب‌تر است که میزان عقب‌ماندگی در حوزه اماکن ورزشی بیشتر از سایر بخش‌هاست.

 نیشابور در چند حوزه از میانگین شاخصه‌های استانی عقب‌تر است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی در نشست شورای اداری نیشابور با گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران افزود: شاخص آسفالت راه روستایی در این شهرستان هشت درصد از میانگین استانی عقب تر است.
وی ادامه داد: نخستین ‌خواسته از مدیران کل استان رساندن شاخصه‌های نیشابور به میانگین استانی است که با اعتبارات استانی به این‌ میانگین نمی‌رسیم.
فرماندار نیشابور گفت: سرزده آمدن مدیران کل به نیشابور مشکلی را حل نمی‌کند و مدیران‌کل باید با برنامه وارد نیشابور شوند و اگر مدل مدیریتی و پیگیری صحیحی داشته باشیم امکان موفقیت‌های بیشتری خواهیم داشت.
وی افزود: برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه نیازمند اعتماد همگانی هستیم و در این‌چارچوب باید یک‌صدایی، هماهنگی و تعامل برای رسیدن به هدف داشته باشیم و این به معنای آن نیست که همه یک جور فکر کنیم بلکه باید افکارمان را به اشتراک بگذاریم تا با فهم و زبان مشترک سرعت رسیدن به اهداف افزایش یابد وگرنه شاید مانع یکدیگر شویم.
قامتی ادامه داد: طی ۶ ماه اخیر بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه کشاورزی نیشابور به بهره برداری رسیده و ۴۷ مجموعه تسهیل‌گر در این شهرستان شکل گرفت.
وی گفت: امروز جوان نیشابوری طرح گلخانه‌ای با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریال راه‌اندازی می‌کند که میزان بهره‌ وری را با یک سوم میزان آب مصرفی از ۵۰ میلیون ریال به ۲ میلیارد ریال رسانده است.
فرماندار نیشابور افزود: امروز وحدت و تعامل کامل بین‌ مدیران و مسوولان نیشابور شکل گرفته و سند توسعه این شهرستان در حال تدوین است که برش سال ۹۹ آن احصا شده است.
وی ادامه داد: هر شخص و مجموعه که آرامش نیشابور را تحت تاثیر قرار دهد به شهرستان ظلم کرده زیرا سرمایه گذار به دنبال آرامش است و نگاه ما به انتصاب مدیران، شایسته‌سالاری است و جناحی و سیاسی نیست.

قامتی با بیان اینکه جهش تولید را باید به عنوان یک تکلیف بدانیم گفت: جهش تولید نیازمند مدیرت جهادی، استمرار و مقاومت است و با اقدامات روزمره و در شرایط عادی اتفاق نمی‌افتد.
وی با اشاره به جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری زمین‌های کشاورزی افزود: پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم است و هر رای قلع و قمع هدر رفت منابع ملی است و در این چارچوب مدیران وقتی مسیر را درست طی می‌کنند نباید نگرانی داشته باشند.
فرماندار نیشابور ادامه داد: این شهرستان در حوزه جهاد کشاورزی جایگاه خوبی دارد و در بخش تولید نهاده‌های دامی ۲۰ درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه نحوه پاسخ‌گویی برخی کارشناسان ادارات مورد انتقاد مردم است گفت: جهش تولید در حوزه اداری پاسخ به موقع و قانع کننده به مردم است.
قامتی افزود: حمایت های مردم نیشابور و بخش خصوصی در برهه‌های مختلف شایسته تقدیر است، مردم این شهرستان پس از شیوع کرونا ۹۰ میلیارد ریال برای تهیه بسته‌های معیشتی کمک کردند و باید توجه داشت رویکرد کرونا تغییر نکرده و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم وضعیت بدتر خواهد شد.

امام جمعه نیشابور هم در این مراسم گفت: حضرت امام رضا (ع) و خواهر گرامیشان ۲ ستاره تابان هستند که در آسمان ‌معنویت ایران می‌درخشند و امیدواریم لطفشان شامل حال ما شود.
حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی با گرامیداشت دهه کرامت افزود: وظیفه اصلی ما بندگی خداست و اگر مسوولیت ما باعث شود در وظایف اصلی ‌ما خللی وارد گردد انجام آن جایز نیست اما اگر کسی بتواند در کنار تکالیف اصلی باری هم از دوش جامعه بردارد موجب افتخار و شایسته تقدیر است.
وی ادامه داد: نمونه‌های فراوانی در طول ۴۱ سال انقلاب اسلامی سراغ داریم که از عهده مسوولیت‌هایی که داشتند برنیامدند و به انقلاب و نظام ضربه زدند و این اشخاص در جامعه ما حضور دارند و اشخاصی هم هستند که نه تنها هیچ مسوولیتی برعهده نمی‌گیرند بارشان بردوش جامعه افتاده است.
امام جمعه نیشابور گفت: امروز اساتید بسیجی وظیفه دارند جوانان ما را به مسیر شهید چمران‌ هدایت کنند و اشخاصی مسوولیت‌پذیر تحویل جامعه دهند.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اولویت‌های این شهرستان به صورت راهبردی در بخش گردشگری، صنعت، کشاورزی و دامداری مشخص است که در این‌چارچوب تشکیل کارگروه‌های تخصصی با استفاده از ظرفیت نخبگان شهرستان به طور جدی در دستور کار قرار دارد.
احسان ارکانی افزود: برای حل مشکلات نباید نگاه جناحی داشت و با استفاده‌ از اصل تعهد و تخصص می‌توان از ظرفیت عظیم مدیران، نخبگان و جوانان استفاده کرد.
وی ادامه داد: امروز باید بیش از همیشه در چله دوم انقلاب و در راستای گام دوم انقلاب مردم را دریابیم و به مشکلات آنان به صورت ویژه توجه کنیم.

این نماینده مجلس گفت: امروز مشکل اصلی کشور اشتغال و معیشت است و فارغ از همه تفکرات و نگاه‌های سیاسی باید برای آن چاره اندیشید و در این چارچوب در اولین گام در مجلس شورای اسلامی ارائه طرح دوفوریتی تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید اعلام وصول گردید.
رییس دادگستری نیشابور هم در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: در دهه ۸۰ نسبت طلاق به ازدواج در نیشابور ۶ و نیم بود که امروز به ۲.۶ رسیده و در حال حاضر طلاق وضعیت خوبی در این شهرستان‌ ندارد.
حجت‌الاسلام غلامحسین حکمتی‌فر افزود: سن طلاق در نیشابور کاهش یافته و ۴۵ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول تشکیل زندگی اتفاق می‌افتد.
وی ادامه داد: افزایش پرونده‌های وارده دادگستری نیشابور در سال ۹۸ غیرقابل قبول و غیراستاندارد بود و در سال جاری هم شاهد همین میزان افزایش هستیم.
رییس دادگستری نیشابور گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا و افزایش نیافتن تعداد کارکنان به ویژه در بخش قضایی، حجم کار در بخش دادسرا افزایش یافت.
وی افزود: قوه قضائیه در راستای وظایفش کمیسیون حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع را تشکیل داده و در این حوزه جلسات بسیار با بخش‌های مختلف صنعت، بانک و تولید برای رفع موانع تولید برگزار شده اما طی سه ما گذشته تا کنون اقدام ‌مهمی که بتوان آن را جهش تولید نامید در نیشابور اتفاق نیفتاده است.

حجت‌الاسلام حکمتی‌فر ادامه داد: جهش تولید امر ارشادی نیست بلکه فرمانی ولایی است و قانون در بسیاری از موارد قابل انعطاف و تفسیر است و به نحوی در صدور مجوز و رفع موانع می‌تواند موثر باشد.
وی با بیان اینکه مشکلات صنعت شهرستان‌ نیشابور زیاد است گفت: این مسائل و مشکلات پیش پا افتاده با یک همت و توجه ویژه قابل رفع است.

رییس دادگستری نیشابور افزود: برخی از ادارات و سازمان‌ها در زمینه حفظ حقوق بیت المال کم توجه هستند و برای جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌ها همه سازمان‌های مرتبط باید کمک کنند.
وی با انتقاد از مسوولان برخی ادارات ادامه داد: یکی از مشکلات ما در دادگستری ارجاع مواردی از سوی ادارات و سازمان‌ها بدون توجه به وظایف قوه‌ قضائیه است و از ارباب رجوع درخواست نامه از دادگستری می‌کنند.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.