رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مه‌ولات گفت: با وجود اینکه در سال ۹۶ کلنگ احداث تنها مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان مه‌ولات به زمین زده شده و تا کنون فقط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، اما در سال جاری هیچ‌گونه اعتباری برای این پروژه مهم در نظر گرفته نشده است.

محروم ماندن مهمترین پروژه فرهنگی و هنری مه‌ولات از اعتبارات سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، مریم شاکری به خسارت‌های وارد شده به آموزشگاه‌های این شهرستان ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: به هر کدام از آموزشگاه‌ها طی سه ماه تعطیلی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان خسارت مالی وارد شده است. هر چند آموزشگاه‌ها برای دریافت تسهیلات ۱۲ درصدی ناشی از ضررهایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا متحمل شدند باید در سامانه کارا ثبت‌نام کنند، اما با توجه به ادامه‌دار بودن وضعیت شیوع این ویروس با این تسهیلات ضررها جبران نمی‌شود، البته تا کنون آموزشگاه‌های هنری تسهیلاتی دریافت نکرده‌اند.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه معمولا آموزشگاه‌های هنری در مکان استیجاری مشغول فعالیت هستند، برای تأمین اجاره که گاهی بسیار بالاست، خسارت زیادی را متحمل شده و مشکلات فراوانی دارند، به نسبت سایر مشاغل هنرمندان شهرستان چون فعالیت‌هایشان به صورت جمعی بوده از همه بیشتر متحمل خسارت شدند، ولی با این وجود خوشبختانه فعلا هیچ موسسه‌ای به‌صورت دائم تعطیل نشده است.

شاکری ادامه داد: با وجود پتانسیل‌هایی که در عرصه فرهنگ و هنر در شهرستان مه‌ولات داریم، اما از داشتن موسسه فرهنگی هنری محروم هستیم، تا کنون در حوزه فرهنگ به جایگاه اصلی خود نرسیده‌ایم و اداره فرهنگ و ارشاد نیازمند حمایت بیشتری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهولات همچنین با بیان اینکه اعتبارات بخش فرهنگ شهرستان مهولات طی چند سال اخیر رو به کاهش بوده و هیچ‌گونه افزایشی نداشته است، مطرح کرد: با این اعتبارات فقط همان برنامه‌های اصلی و وظایف کاری را می‌توان انجام داد و فعالیت دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم. مکان مناسب برای برگزاری جشنواره‌های استانی نداریم و باید از سالن‌های ورزشی استفاده کنیم، اگرچه مهولات شهرستانی در حال توسعه است اما فاقد سالن‌های تئاتر هستیم.

شاکری ادامه داد: با وجود اینکه کلنگ تنها مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان سال ۹۶ به زمین زده شده اما تا کنون فقط ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا مرحله فونداسیون اجرا شده است.

وی مهمترین چالش جامعه فرهنگی و هنری مه‌ولات را نبود مجتمع فرهنگی و هنری ذکر کرد و افزود: بدون شک اگر مجتمع طی چند سال آینده احداث شود، مشکل نداشتن مکانی مناسب رفع خواهد شد که البته در سال جاری اعتباری برای این پروژه در نظر گرفته نشده است.

شاکری اظهار کرد: در حال حاضر انجمن عکاسی، شعر، داستان‌نویسی، خوشنویسی، تجسمی، نمایش و موسیقی در شهرستان فعال هستند، مهمترین اولویت کاری امسال شکل‌گیری و کد گیری انجمن‌های زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد است؛ چرا که تا کنون فقط یک انجمن به ثبت رسیده، اما تلاش می‌شود همه شناسنامه‌دار شوند.

منبع:

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.