فرماندار گناباد گفت: شورای هماهنگی معین‌های اقتصادی این شهرستان روز شنبه فعالیت خود را آغاز کرد.

شورای هماهنگی معین‌های اقتصادی گناباد آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین، حامد قربانی در جلسه اقتصاد مقاومتی گناباد هدف از تشکیل شورای هماهنگی معین‌های اقتصادی را تعامل و هم افزایی و انتقال تجربیات برای افزایش اثر بخشی آنها در راستای توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان ذکر کرد.

وی افزود: از مجموع ۱۰ معین اقتصادی فعال در گناباد ۶ معین بومی و چهار معین غیربومی هستند و طی سه ماه گذشته با وجود شیوع کرونا اقدامات و طرح‌های خوبی اجرا کردند و باید از ظرفیت‌های این معین‌ها در راستای توسعه اشتغال و کارآفرینی بهره گرفت.

فرماندار گناباد گفت: ۲۹.۴ درصد اشتغال شهرستا گناباد در بخش کشاورزی، ۲۱.۵ درصد در بخش صنعت و معدن و ۴۹.۱ درصد در بخش خدمات است.

وی افزود: ۴۸ هسته کار و زندگی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و اشتغال یک صد نفر توسط بانک قرض‌الحسنه رسالت یکی از معین‌های اقتصادی در گناباد ایجاد شد.

قربانی ابراز امیدواری کرد این میزان تا پایان نیمه امسال به ۱۰۰ هسته کار و زندگی افزایش یابد و هدف نهایی ایجاد ۲۵۰ هسته در ۴۳۰ رسته کاری است.

وی ادامه داد: ۷۹۴ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی از محل تبصره های مختلف و مشاغل خانگی و سامانه کارا طی سال گذشته به متقاضیان پرداخت شد.

فرماندار گناباد گفت: تعداد بیمه شدگان تامین اجتناعی گناباد از ۱۶ هزار و ۲۴۹ نفر دز پایان سال ۱۳۹۷ به ۱۷ هزار و ۱۵۸ نفر در پایان سال گذشته افزایش یافت و این نشان دهنده اشتغال یک هزار و ۴۱ نفر طی این مدت در این شهرستان است.

وی گلخانه‌های کشاورزی و اقامتگاه‌های بومگردی را از ظرفیت‌های مهم اشتغال گناباد دانست و افزود: پنج اقامتگاه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی از نظر سرمایه در گردش دارای مشکل و نیازمند حمایت بانکی هستند.

قربانی استفاده از ظرفیت‌های مردمی در مسیر رونق تولید و اشتغال و کارآفرینی را ضرورت توسعه این شهرستان دانست و ادامه داد: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی به عنوان طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی از یک سال و نیم گذشته اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.