استاندار خراسان رضوی ضمن تشکر از تولیت آستان قدس رضوی بابت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر، بیان کرد: طبق گزارش ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، اماکن مذهبی و مساجد بیشتر از هرجایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی  / شعار سال دهه کرامت؛ خدمت کریمانه و همدلی به رسم اهل بیت(ع)

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی  در جلسه شورای اداری خراسان رضوی  که در سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ویروس کرونا همچنان در دنیا بوده و در حال حاضر به مناطق گرمسیر کشور نیز سرایت کرده است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از زمانی که دچار بیماری کرونا شدیم با همکاری دستگاه سلامت و سایر نهادهای نظارتی و اجرایی توانستیم در زمینه پیشگیری، درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

وی ضمن تشکر از تولیت آستان قدس رضوی بابت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر، بیان کرد: طبق گزارش ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، اماکن مذهبی و مساجد بیشتر از هرجایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

رزم‌حسینی با تأکید بر این مطلب که ایران در حوزه آسیب‌های اجتماعی ناشی از ویروس کرونا جایگاه خوبی در دنیا دارد، عنوان کرد: به دلیل مذهبی بودن و رعایت مسائل مذهبی ایران، کم‌ترین آمار را در افسردگی و خودکشی داریم.

استاندار خراسان رضوی افزود: باید مراقبت‌ها را ادامه بدهیم و دستگاه‌های اجرایی اگر تخلفی دیدند موظف‌اند تذکر دهند، ممکن است در آینده ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا تدابیر سختگیرانه‌تری را اعمال کنند که ما موظف به اجرایی کردن آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط موجود مردم آسیب‌هایی را در زمینه اشتغال تجربه کرده‌اند از دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران خواست تا با خوش‌خلقی با مردم رفتار کنند، زیرا نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم است.

رزم‌حسینی در خصوص مشکلات نظام اداری کشور، تصریح کرد: بنده اعتقاد دارم مشکلات اداری استان با استفاده از ظرفیت‌های داخلی حل می‌شود، در یک ماه گذشته تلاش‌های بسیاری انجام شده و مسائل را با حریت و آزادگی در سطح ملی مطرح کرده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: در قدم اول مصوب شد ستاد تدابیر ویژه اقتصادی به عنوان پایلوت در استان اجرا شود، ما در این ستاد مبنی بر اجماع حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در خراسان رضوی تعامل خوبی با سایر مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی داریم، رسانه‌های استانی ما نیز در جهت تحقق وحدت همکاری‌های خوبی را انجام داده‌اند.

رزم‌حسینی با بیان اینکه اجرای تدابیر ستاد ویژه اقتصادی در دستور کار ما است، گفت: اگر طرح کاداس اجرایی شود بخش مهمی از مشکلات مردم مرتفع می‌شود.

رتبه ۳۰ خراسان رضوی در طرح کاداس

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه، گفت: اصطلاح کاداس تعاریف مختلفی دارد که عمده آن فهرست مرتب شده‌ از اطلاعاتی مانند کاربری زمین، قطعات، اندازه و موارد دیگر است.

محمدحسن بهادر، تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی، برنامه‌ریزی جهت مدیریت یکپارچه اراضی (مدیریت و استفاده بهینه از اراضی)، مدیریت بهینه اراضی کشاورزی و همچنین اراضی منابع ملی، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، بسترسازی جهت ارتقای حفاظت از محیط زیست و بسترسازی جهت اجرای طرح آمایش سرزمین را از جمله اهداف طرح کاداس برشمرد.

وی یادآور شد: خراسان رضوی در بحث کاداس رتبه ۳۰ را در کشوردارد، از ۸ میلیون و۹۰۰هزار اراضی مرتعی استان تاکنون ۱۳ درصد تثبیت و مالکیت حد نگار صادر شده است.

تشکیل ستاد ویژه تدابیر اقتصادی به شکل انحصاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  هم در ادامه این جلسه با اشاره به شکل‌گیری ستاد ویژه تدابیر اقتصادی به شکل انحصاری در استان، گفت: از زمان اجرایی شدن مثلت توسعه اقتصادی در خراسان رضوی وجود همچین مرکز تصمیم‌گیری احساس می‌شد.

علی رسولیان متذکر شد: تاکنون در ستاد تدبیر ۲۸ جلسه برگزار شده که هدف این ستاد حل و تسهیل در موضوعات زیربنایی خدمات شهری، تأمین کالاهای اساسی مردم، رفع مشکلات مؤوسسات مالی و اعتباری و تعیین تکلیف موضوع پدیده بوده است.

وی با بیان اینکه تراز بالای خراسان رضوی در بازرگانی و رشد ۸۰ درصدی سرمایه‌گذاری نتیجه ستاد تدبیراست، ابراز کرد: ستاد ویژه تدابیر اقتصادی در ۱۹ خرداد سال‌جاری توسط وزیر کشور به منظور توجه ویژه به تأمین معیشت، اقتصاد و اشتغال مردم به استان ابلاغ شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا بنگاه‌های اقتصادی که به دلیل ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، بتوانند بیشترین بهره‌برداری را از تسهیلات داشته باشند.

دعوت از ۷۰ گرافیست برای طراحی در دهه کرامت

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه اظهار کرد: در ایام دهه کرامت در ۷۷ کشور دنیا شاهد برگزاری جشن دهه کرامت هستیم که امسال به دلیل ویروس کرونا بیشتر برنامه‌ها در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

محمدصادق براتی تصریح کرد: کمیته ویژه آستان قدس رضوی و محتوایی، امور استان‌ها و بین المللی و شبکه مجازی، فرهنگی و هنری، امورشهرستان‌ها و مواسات، تبلیغات و خدمات شهری، ‏توسعه مشارکت و فعالیت‌های مردمی، امور بانوان، نظارت و ارزیابی، اطلاع رسانی و رسانه، بقاع متبرکه، اصناف و بازار و نیروهای مسلح ۱۲ کمیته ویژه دهه کرامت در خراسان رضوی هستند.

وی گفت: شعار سال دهه کرامت؛خدمت کریمانه و همدلی به رسم اهل بیت(ع) است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی رویکرد اصلی برنامه های دهه کرامت را برنامه‌هایی با رویکرد مردمی و عمومی، رویکرد فرهنگی و هنری و رویکرد فضای مجازی و رسانه‌های دیجیتال توصیف کرد.

براتی با اشاره به اینکه استفاده از بستری فضای مجازی و توجه به شعار سال مورد توجه جدی ما است، ادامه داد: از ۷۰ گرافیست در ۱۴ استان دعوت کرده‌ایم تا در دهه کرامت شاهد طرح‌های گرافیکی فاخری باشیم.

گفتنی است؛ فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان در این جلسه حضور داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.