یک قاضی فدرال شنبه در حکمی اعلام کرد که جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید می‌تواند کتاب افشاگر خود علیه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا را منتشر کند.

قاضی فدرال آمریکا انتشار کتاب جان بولتون درباره ترامپ را مجاز دانست

به گزارش قدس آنلاین، این رای درحالی صادر شده است که دولت ترامپ از راه‌های مختلف تلاش کرد تا مانع انتشار کتاب بولتون شود.

رای «رویس لامبرث» قاضی آمریکایی یک پیروزی برای بولتون به شمار می‌آید. اما وی در حکم خود اعلام کرد که بولتون بدون کسب اجازه نهایی از مقام‌های اطلاعاتی آمریکایی این کتاب را چاپ کرده و شاید وی به امنیت ملی ضربه زده باشد.

وی افزود که ۲۰۰ هزار نسخه از کتاب بولتون در کتابفروشی‌ها توزیع شده و تلاش برای جلوگیری از فروش آن اقدامی بی‌ثمر است.

قرار است فروش کتاب بولتون زیر عنوان «اتاقی که اتفاق آنجا افتاد: خاطرات کاخ سفید» سوم تیرماه آغاز شود.
بولتون در کتاب خود دست به افشاگری‌هایی علیه دولت ترامپ از جلمه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا زده است. بولتون مدعی شده است که پمپئو از همان نشست اول ترامپ با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نسبت به سیاست او در قبال این کشور تردید داشته و این تردید مدام شدت گرفته است.

بولتون در موردی دیگر در کتاب خود نوشته است که پس از هدف‌گیری و سرنگونی پهپاد ارتش آمریکا توسط ایران در خلیج فارس در تابستان سال گذشته، وقتی ترامپ تصمیم به حمله نکردن به ایران گرفته، پمپئو هم نظر با بولتون این تصمیم را بسیار خطرناک دانسته است.

به گفته بولتون، پمپئو به وی گفته است وقتی ترامپ که به ادعای خود تنها دقایقی پیش از صدور فرمان نهایی حمله به ایران در تلافی سرنگونی پهپاد آمریکایی آن را متوقف کرده بود، او به قدری پریشان شده که تا ساعت ۲ بعد از نیمه شب بیدار مانده است.

بولتون در مورد دیگری نیز گفته پس از گفت‌وگوی ترامپ با «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه و پذیرش رفع موقت تحریم‌ها علیه ایران برای رسیدن به توافقی جدید، پمپئو گفته که با شماری از سناتورهای جنگ‌طلب تماس می‌گیرد تا مخالفت جمهوریخواهان با چنین مذاکراتی را تشدید کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.