۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 708781

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: قیمت میوه در بازار این شهر نسبت به دو ماه گذشته کاهش یافته و گرانی در این اقلام دیده نمی‌شود.

قیمت میوه در بازار به تعادل رسید

به گزارش قدس آنلاین، حیدر ساکن برجی رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: آنچه در بازار عمده فروشی عرضه می‌شود، براساس قیمت تمام شده میوه برای باغدار و کشاورز به اضافه هزینه حمل و سود قانونی عمده فروش است و هیچ یک از این اقلام به نرخ بالاتر از این میزان به فروش نمی‌رسد.
او افزود: قیمت انواع گیلاس، موز، هلو، هندوانه و اقلامی از این دست که نوبرانه‌های بهار به شمار می‌رفتند اکنون کاهش یافته و به حد تعادل رسیده است.
رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد ادامه داد: دلیل اصلی گرانی نوبرانه‌ها در بهار کمبود عرضه است و از ۱۵ خرداد ماه برداشت میوه‌های نوبرانه به شدت افزایش می‌یابد و عرضه آن در بازار بیشتر می‌شود از این رو قیمت‌های آن‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای می‌یابد.
ساکن برج بیان کرد: اکنون قیمت میانگین هر کیلو آلبالو ۱۴۰ هزار ریال، آلو سیاه ۱۵۰ هزار ریال، انبه ۳۰۰ هزار ریال، انگور ۲۰۰ هزار ریال، خربزه ۶۵ هزار ریال، زردآلود ۱۵۰ هزار ریال، شلیل ۱۵۰ هزار ریال، طالبی ۶۰ هزار ریال، گیلاس ۱۷۰ هزار ریال، ملون ۵۰ هزار ریال، موز ۱۳۳ هزار ریال، هلو ۱۵۰ هزار ریال و هندوانه ۲۷ هزار ریال است.
او تصریح کرد: سود حاصل از فروش میوه برای بارفروشان در میادین پنج درصد و برای خرده فروشان میوه و سبزی در سطح شهر ۳۰ تا ۳۵ درصد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.