مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: اعلام جرم این اداره‌کل نسبت به واحدهای تولیدی و خدماتی استان در زمینه رعایت موازین استاندارد ظرف یک سال اخیر نسبت به مدت مشابه قبل، کاهش یافته است.

تخلفات صنایع خراسان رضوی در حوزه استاندارد کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جمیع اظهار کرد: اداره‌کل استاندارد خراسان رضوی ظرف این مدت ۳۸ فقره اعلام جرم بخاطر رعایت نشدن موازین استاندارد داشت.

وی ادامه داد: موارد اعلام جرم در خصوص عدم رعایت الزامات استاندارد در سال ۱۳۹۷ به تعداد ۴۱ فقره بود.

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: مقایسه این ارقام نشانگر همت واحدهای صنعتی و تولیدی این استان در رعایت موازین استاندارد در تولید کالا و خدمات است. 

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون تنها یک مورد اعلام جرم درخصوص جعل علامت استاندارد و هشت مورد اعلام جرم در تولید کالا و خدمات بدون داشتن علامت استاندارد صورت گرفته است.

جمیع ادامه داد: پارسال چهار مورد اعلام جرم در خصوص مغایرت تولیدات با موازین استاندارد، سه مورد به دلیل جعل علامت استاندارد و ۳۱ مورد نیز به دلیل تولید کالا و خدمات بدون داشتن علامت استاندارد انجام شده بود.

وی گفت: هزار و ۲۷ پروانه استفاده از علامت استاندارد اجباری و تشویقی ظرف یک سال اخیر در خراسان رضوی تمدید و ۴۰۲ پروانه استاندارد نیز برای واحدهای تولیدی و خدماتی خراسان رضوی صادر شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.