خراسان شمالی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ارزش تولیدات سالانه بخش کشاورزی این استان۵۰ هزار میلیارد ریال است که درآمد امسال کشاورزان این استان براثر خسارت‌های مختلف به‌ویژه سرمای بهاره یک‌پنجم کاهش یافت و به ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید.

کاهش۱۰هزار میلیارد ریالی تولیدات کشاورزی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از جهادکشاورزی خراسان شمالی، دکترعبداله یوسفی اظهار داشت: از مجموع خسارت‌ها بیشترین مربوط به خسارت سرمای بهاره به علت بارش برف و برودت هوای منفی سه تا ۱۰ درجه در سطح استان بود که در اواخر فروردین‌ماه به وقوع پیوست که درمجموع هشت هزار میلیارد ریال به بیش از ۱۲۵ هزار و ۹۸۰ هکتار عرصه باغی و زراعی استان، آسیب رساند.

وی افزود: خسارات واردشده به ۲۳ هزار و ۱۷۶ هکتار از باغ‌ها ناشی از سرمای ۲۰ و ۲۱ فروردین‌ماه، بیش از پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سرما به بیش از ۱۰۲ هزار و ۸۰۱ هکتار از کشتزارهای منطقه نیز خسارت زد که ارزش آن حدود سه هزار میلیارد ریال تخمین زده شد و مابقی خسارت وارده به استان درزمینهٔ سیل و تگرگ بوده است.

یوسفی گفت: هرساله بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن انواع محصول باغی در استان تولید می‌شد که امسال به علت سرمای بهاره بخشی از باغ‌های استان دچار کاهش تولیدشده است  و عمده خسارت سرما در بین باغ‌های گردو، گیلاس، زردآلو و بادام بوده است.

وی بابیان اینکه هرساله بین یک‌میلیون و ۳۰۰ تا یک و نیم میلیون تن انواع محصول در استان خراسان شمالی تولید می‌شود اظهار داشت: در سال زراعی ۹۸، ۷۱۷ هزار تن انواع محصول زراعی در استان تولیدشده بود که خسارت‌های این بخش از ناحیه بارش باران، سیل و تگرگ و سرما باعث کاهش این میزان خواهد شد که هم‌اکنون در حال برآورد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.