خراسان شمالی-رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این‌که ۵۰ درصد از تماس‌های اورژانس مزاحمت تلفنی است، گفت: متاسفانه برخی از شهروندان با ایجاد مزاحمت‌های تلفنی، ماموران اورژانس را به محل کشانده و ماموریت کاذب ایجاد می‌کنند.

۵۰درصد از تماس های اورژانس خراسان شمالی مزاحمت تلفنی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر تقی دولت آبادی اظهار داشت: ۳۶ پایگاه اورژانس در خراسان شمالی خدمات اورژانسی ارائه می کنند که در شهرستان بجنورد هشت پایگاه، شیروان پنج پایگاه، فاروج دو پایگاه، جاجرم سه پایگاه، گرمه پنج پایگاه، رازوجرگلان پنج پایگاه و آشخانه شش پایگاه اورژانس وجود دارد.

وی با بیان اینکه در پایگاه های اورژانس خراسان شمالی ۲۳۰ نیروی عملیاتی فعالیت دارند، ادامه داد: سه پزشک نیز به صورت آنکال با اورژانس همکاری می‌کنند.

وی عنوان کرد: وجود پایگاه های اورژانس باعث افزایش سرعت امدادرسانی می شود و شهروندان در مواقع اورژانس های قلبی، تنفسی، گوارشی، ادراری، دستگاه اسکلتی، چشم، اعصاب، گوش و حلق و بینی، بارداری و حوادث محیطی و شغلی می توانند با شماره ۱۱۵ تماس حاصل کنند تا خدمات درمانی از سوی پایگاه های اورژانس بر بالین بیمار ارائه و در صورت نیاز به مراکز درمانی انتقال داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.