خراسان شمالی- ​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: برای رسیدن به وضعیت مطلوب و بهینه در روشنایی جاده ها و پایدارسازی روشنایی دست کم ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تکمیل روشنایی جاده های خراسان شمالی ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، جعفر شهامت اظهار داشت: پایدارسازی روشنایی در جاده ها به معنای تامین تجهیزاتی است که در شرایط نامساعد آب و هوایی همچون کولاک دچار خاموشی نشود و یا زمینه های سرقت کابل هاکمتر شود.

وی گفت: تامین و خرید چراغ چشمک زن و اجرای پروژه های روشنایی در جاده های استان ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، این در حالی است که  تامین روشنایی جاده های استان از محل منابع استانی و ملی سالانه کمتر از ۱۵ میلیارد ریال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی درباره وضعیت روشنایی در جاده های استان گفت: تنها کمتر از ۸۰ کیلومتر از راه های استان روشنایی دارد که به صورت نقطه ای و یا طولی اجرا شده است.

وی افزود: تامین روشنایی در تقاطع ها و یا مسیر گردنه هاکه کمتر از ۶۰۰ متر است به صورت  نقطه ای اجرا می شود.

شهامت خاطرنشان کرد: بر اساس قانون اولویت تامین روشنایی راه ها در تقاطع ها و یا نقاط مه گیر است و البته در سایر محورها نیاز به تامین روشنایی خیلی محسوس نیست. 

وی گفت: برخی نقاط مانند تونلها و یا گردنه های مهم از جمله گردنه امین الله  در محور بجنورد-آشخانه و  گرنه اسدلی در مسیر بجنورد-اسفراین در زمینه تامین روشنایی اهمیت ویژه ای دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.