یزد - سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد گفت : در سال جاری ، افزایش گرما و ویروس کرونا افزایش ۱۵تا ۲۰درصدی مصرف آب را در استان به همراه داشته و در خرداد ماه نیز افزایش۳۰ درصدی مصرف داشته ایم.

مصرف آب در یزد ۳۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمد فاتحی پیش از ظهر یکشنبه درچهاردهمین نشست خبری آنلاینی اظهارداشت: مهمترین وظیفه این شرکت تامین پایدارآب شرب مناسب برای مردم  است و از سوی دیگر باید مدیریت مصرف بخصوص در شرایط بیماری کرونا و گرمی هوا در دستور کار همه مردم قرار بگیرد و رسانه ها باید در این راه یاری گرما باشند .

وی خاطر نشان ساخت :  تلاش ما در این شرکت بر این است که آب در استان جیره بندی نشود و به دلیل اینکه منابع آبی ما محدود بوده و این منابع به تنهایی جوابگوی مردم نیست  و مدیریت مصرف دراین دوران  ضروری است.

سرپرست شرکت ابفای استان در مورد مجتمع های آب رسانی نیز گفت: احداث  مجتمع های آب رسانی  برای تامین آب پایدار روستائیان در دستور کارقرار گرفته  که با دستور مقام معظم رهبری بودجه این طرح ها از صندوق توسعه ملی برداشت شده و این مجتمع ها  بیش از ۱۸۰روستا را با جمعیتی بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است .

وی افزود : اولین پروژه  فایناس روستایی برای تامین پایدار آب در استان یزد اجرا شده و این طرح با اعتباری بالغ بر ۳۵۰میلیارد تومان همزمان با سفر سال گذشته رئیس جمهور کلنگ زنی شده که این طرح ۲۶۶روستا را تحت پوشش خود قرار داده است .

فاتحی درخصوص تامین آب برخی از شهرستان ها گفت : مشکل تامین آب شهرستان ها ی تفت مهریز و میبد تا حدود ی برطرف شده اما هنوز جا برای با کیفیت شدن آب این شهرستان هاوجود دارد .

این مسئول در مورد وضعیت آب برخی از مناطق روستایی نیز گفت : در برخی از روستاها به دلیل عدم برخورداری از آب انتقالی ، محدویت منابع آبی خشکسالی های متوالی، خشک شدن سفره های زیر زمینی دربرخی از مناطق کوهپایه ای استان با کمبود و بحران اب مواجه هستیم که در روستاها با همکاری شوراها و دهیاری ها مصرف آب تا حدودی مدیریت شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.