مازندران- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی پزشکی قانونی کشور صبح یکشنبه در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه در هفته قوه قضائیه ۷ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: برای راه اندازی ساختمان پزشکی قانونی مازندران ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

 ساختمان اداره کل پزشکی قانونی مازندران افتتاح شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا حاج منوچهری در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با تکریم ارباب رجوع در این مجموعه توضیح داد: انگیزه لازم برای پزشکان جهت ورود به مجموعه پزشکی قانونی بعلت سختی کار وجود نداشته و نگهداشت نیروها بسیار سخت است.

وی اضافه کرد: در پزشکی قانونی، اغلب ارباب رجوع ها درد و رنج داشته و خوشحال نیستند و در این راستا تمایل به خروج همکاران زیاد است.

وی هم چنین  از صدور مجوز بکارگیری ۲۰۰ نیرو شامل ۱۰۰ پزشک خبر داد و گفت: مراحل اداری لازم انجام شده و در شهریورماه آزمون استخدامی این نیروها برگزار خواهد شد.

حاج منوچهری با اشاره به اینکه پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه تکمیلی نیروهای سازمان صورت گرفت، افزود: یکی از دغدغه ها، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی است که طبق قانون و مقررات بدنبال حل این مساله هستیم.

مازندران با کمبود پزشک مواجه است

همچنین مدیرکل پزشکی قانونی مازندران مهمترین مشکلات این مجموعه را کمبود نیروی پزشک و غیراستاندارد بودن برخی از ساختمان های شهرستانها دانست و گفت: درصدد رفع این نقیصه هستیم.

دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه ساختمان اداره کل پزشکی قانونی استان با زیربنای ۴۲۰۰ مترمربع به بهره داری رسید، از بهره برداری از سالن تشریح برای معاینه اجساد و کالبدشکافی خبر داد و افزود: این سالن تشریح در اختیار شهرهای ساری، قائم شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ قرار خواهد گرفت.

وی با اعلام اینکه ساختمان جدید دارای آزمایشگاه سم شناسی، آسیب شناسی، دی ان ای و سلولوژی است، یادآورشد: تلاش می کنیم ساختمان های پزشکی قانونی نور و رامسر در هفته دولت به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.