رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: هفته پیش طلا گرمی ۷۴۰ هزار تومان بود که اکنون به ۷۹۰ هزار تومان رسیده و ۵۰ هزار تومان یعنی حدود ۷ تا ۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۷ قیمت درصدی طلا از هفته گذشته

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر معبودی‌نژاد در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: ابتدای هفته حدود ۲۰ دلار افزایش انس جهانی طلا داشتیم که روی افزایش قیمت طلا تاثیر مستقیم داشت. افزایش ارز نیز داشتیم که دلار از ۱۸ هزار و ۶۰۰ تومان به ۱۹ هزار تا ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان رسید و این افزایش‌ها باعث شد تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه بگذارد و قیمت افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هفته پیش طلا گرمی ۷۴۰ هزار تومان بود که اکنون به ۷۹۰ هزار تومان رسیده و ۵۰ هزار تومان یعنی حدود ۷ تا ۸ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: اگر دلار با همین روند افزایش یابد، قیمت طلا و سکه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. افزایش قیمت انس جهانی نیز در دو، سه روز اخیر یکی از علت‌های افزایش قیمت طلا بود.

معبودی‌نژاد افزود: نمی‌توان وضعیت آینده را پیش‌بینی کرد. بانک مرکزی در گذشته دلار به بازار تزریق می‌کرد و نیازها برطرف می‌شد، اما الان عرضه بانک مرکزی کمتر شده و به اندازه نیاز عرضه نمی‌شود. زمانی که عرضه کمتر و تقاضا بیشتر باشد، خود به خود افزایش قیمت خواهیم داشت، مگر اینکه بانک مرکزی دلار را به بازار عرضه کند و قیمت‌ها مقداری شکسته شود، اما اگر عرضه نشود، قیمت‌ها از این نیز بیشتر خواهد شد.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد بیان کرد: در حال حاضر بازار بورس تاثیری بر قیمت طلا و سکه ندارد. یک ماه پیش که بحث بورس مطرح و تقاضایی برای خرید بود، آن زمان مقداری طلا و سکه فروختند که بر قیمت تاثیر داشت، اما اکنون تاثیری ندارد. بیشتر تقاضا برای خرید طلا و سکه جهت حفظ و نگهداری سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه اگر خریدی نباشد، این میزان افزایش قیمت نداریم، تصریح کرد: تعداد زیادی از افراد سکه می‌خرند، افرادی که قصد دارند برایشان بهتر باشد یا سرمایه کمتری دارند، معمولا سکه خریداری می‌کنند، تعداد زیادی تمایل دارند سرمایه خود را تبدیل به طلا کنند تا هم زینت باشد و هم بتوانند استفاده کنند. برخی نیز طلای آب‌شده خریداری می‌کنند.

معبودی‌نژاد خاطرنشان کرد: خریدها در بازار سکه و طلا به نیاز افراد بستگی دارد. در حال حاضر بیشتر سکه در بازار خریداری می‌شود، زیرا سکه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان حباب پیدا کرده و این حباب زمانی است که تقاضای بیشتر برای خرید وجود دارد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.