معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: دستورالعمل اجرایی نحوه صدور مجوز گردشگری کشاورزی پس از بررسی و اخذ نظرات نهادهای فرابخشی مرتبط، در مسیر ابلاغ و اجرایی شدن قرار گرفت و در این راستا ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی استان نیز شناسایی شده است.

ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی در خراسان رضوی احصاء شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق براتی با بیان این مطلب اظهار کرد: با تصویب نهایی و ابلاغ دستورالعمل اجرایی گردشگری کشاورزی، امکان صدور مجوز تخصصی برای اشخاص حقیقی و حقوقی که در راستای گردشگری کشاورزی فعالیت می‌کنند یا خواهند کرد، محقق و بستر قانونی نظارت بر فعالیت و عملکرد فعالان دارای مجوز تخصصی نیز ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: علاوه بر بررسی الگوها و استانداردهای جهانی در خصوص گردشگری کشاورزی، جلسات مکرر کارشناسی با حضور صاحب‌نظران علمی و فعالان این حوزه در مرکز برگزار شده و از آن‌جا که ظرفیت‌های مناسبی نیز در استان و مشهد وجود دارد و سالانه شاهد ورود تعداد زیادی از گردشگران در قالب‌های گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و یا گردشگری کشاورزی هستیم، لذا برگزاری جلسات بررسی و کارشناسی این موضوع در معاونت زیارت پیگیری و در دستور کار قرار گرفته است.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد گردشگری کشاورزی یکی از راهبردهای نوین برای دستیابی به توسعه و رونق اقتصادی استان است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: گردشگری کشاورزی چهره جدیدی از گردشگری و بخشی از گردشگری روستایی محسوب می‌شود، به شکلی که عموم مردم برای اهداف آموزشی و یا سرگرمی و تفریح از فعالیت‌های کشاورزان، دامداری‌ها و جاذبه‌های مزارع بازدید می‌کنند.

براتی تصریح کرد: تاکنون در جلسات کارشناسی و تعامل با دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی، ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی استان احصاء شده و به محض ابلاغ از سوی مرکز، آماده اجرایی نمودن دستورالعمل‌های آن هستیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.