نخستین الکتروموتور ضدانفجار جایگاه‌های CNG کشور در کارخانه ماشین‌های الکتریکی شهرستان جوین طراحی و ساخته شد.

ایران به جمع کشورهای دارای فناوری ساخت الکتروموتور ضدانفجار پیوست‌/ ساخت نخستین الکتروموتور ضدانفجار ‌در جوین

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل کارخانه ماشین‌های الکتریکی شهرستان جوین با اعلام این خبر گفت: با انجام آزمایش‌های موفقیت‌آمیز اخیر این مجموعه توانست نخستین الکتروموتور ضدانفجار جایگاه‌های CNG کشور را طراحی، تولید و با موفقیت آزمایش کند.

رستمی با بیان اینکه این فناوری در اختیار ۵ شرکت بزرگ اروپایی و چند ملیتی است گفت: با ساخت این الکتروموتور کشورمان به جمع معدود کشورهای صاحب این فناوری وارد شد.

وی با اشاره به نیاز جایگاه‌های CNG به سالانه حدود یک‌هزار الکتروموتور ضدانفجار گفت: ما در مجموعه ماشین‌های الکتریکی جوین توانایی ساخت و تولید این تعداد الکتروموتور را داریم.

مدیرعامل کارخانه جمکو جوین با اشاره به ساخت الکتروموتورهای ضدانفجار در این مجموعه گفت: تولیدات ما در موتورهای فوق سنگین مورد نیاز صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است و از سال ۹۳ این توانایی در ساخت این الکتروموتورهای ضدانفجار فراهم شده و امروز نیز موفق به ساخت و آزمایش نوع دیگری از این الکتروموتورها برای جایگاه های CNG شدیم و در مجموع سالانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری کرده و خواهیم کرد.

رستمی بر اعتماد به محصولات این مجموعه از سوی مسئولان و دست اندرکاران صنایع مختلف تاکید کرد و گفت: محصولات ما از نظر کیفی از نوع اروپایی خود چیزی کم ندارد و گواه این مطلب اخذ استانداردهای اتحادیه اروپا برای تولیدات مهم همچون الکتروموتور های ضدانفجار است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.