مازندران- سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: مازندران رتبه دوم اهدا مستمر کشور را به خود اختصاص داده است.

مازندران رتبه دوم اهدای خون مستمر کشور را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، بشیر حاجی‌بیگی ظهر یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون اهدا شد، اظهار کرد: از نظر سلامت خون جزو ۴ کشور برتر آسیا هستیم.

حاجی‌بیگی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اهداکنندگان بصورت مستمر هستند گفت: مازندران رتبه دوم اهدا مستمر کشور را  دارد و با توجه به اینکه این استان چهار هزار بیمار تلاسمی دارد لذا ۲۰ درصد خون های اهدایی را بیمارن تالاسمی مصرف می کنند.

حاجی‌بیگی شاخص اهدا خون در کشور را ۲۵ درهزار اعلام کرد و افزود: این شاخص در مازندران ۳۸ در هزار است و این استان رتبه دوم کشور را از این حیث داراست.

همچنین معاون مدیریت توسعه و منابع سازمان انتقال خون کشور با اشاره به بدهی ۴۱۸ میلیارد تومانی این سازمان در گذشته، گفت: در حال حاضر میزان بدهی این سازمان به ۲۸ میلیارد تومان کاهش یافته است.

حسین رنجبران با اشاره به اینکه ۱۹۷ میلیارد تومان از دانشگاه های علوم پزشکی طلب داریم، افزود: ۱۸ میلیارد تومان از این مطالبات مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

وی با اعلام اینکه طی ۷ سال گذشته هیچ آزمون استخدامی در سازمان انتقال خون برگزار نشده است، یادآور شد: مجوز استخدام ۲۴۸ نفر اخذ شد و آزمون آن در شهریورماه آینده برگزار می شود.

در پایان این مراسم از زحمات دکتر اسماعیل پوریانی تقدیر و دکتر ذوالفقار تقوی بعنوان مدیرکل جدید انتقال خون مازندران معارفه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.