همدان _رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت :۶۰ درصد از تراکتورهای استان همدان مستهلک هستند.

۶۰ درصد از تراکتورهای استان همدان مستهلک هستند
به گزارش قدس آنلاین ،مهدی جهانگیری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:استان همدان دارای ۲۹ هزار و ۳۰۹ دستگاه تراکتور در بخش کشاورزی است، که متأسفانه ۶۰ درصد از تراکتورهای موجود در استان عمری بالای ۱۳ سال دارند و مستهلک هستند.
جهانگیری افزود: ۱۲۸۴ دستگاه کمباین در استان همدان فعالیت دارند، که استهلاک کمباین ضربه بیشتری به برداشت محصول وارد می‌کند چراکه باعث ریزش و ضایعات بیشتری در محصولات می‌شود
وی ادامه داد :در مکانیزاسیون ۶۸ تشکل فعال در استان وجود دارد، که  ۵۲ هزار هکتار از مزارع استان توسط ۷۸۰ نوع ماشین آلات کشاورزی تحت پوشش این تشکل‌ها قرار دارد.
رئیس اداره مکانیزاسیون سلزمان جهاد کشاورزی استان همدان  با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ هزار دستگاه ادوات کشاورزی پلاک گذاری شده‌ است، بیان کرد: ۱۴ هزار دستگاه ماشین کشاورزی پلاک نشدند که یکی از دلایل آن این است که سال گذشته بیمه ماشین های کشاورزی مشمول جریمه بود.
جهانگیری بیان کرد: هشت کارخانه تولیدکننده ادوات کشاورزی در استان همدان وجود دارد که انواع ماشین آلات حتی کمباین نیز تولید می‌کنند و سالانه ۳۲۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی توسط این واحدها تولید می‌شود.
وی یکی از اهداف اصلی کشاورزی حفاظتی را حفظ ساختار و رطوبت خاک دانست و یادآور شد: یکی از تأثیرات کشاورزی حفاظتی افزایش بهره‌وری با کمترین تردد ماشین‌آلات بوده است که در سال گذشته در ۷۴ هزار هکتار از اراضی استان کشاورزی حفاظتی صورت گرفت و امسال برنامه ریزی شده به ۱۰۰ هزار هکتار برسد
رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به اختصاص خط اعتباری مکانیزاسیون برای خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی اشاره کرد وگفت : تاکنون ۴۱۴ میلیارد تومان تسهیلات در قالب هفت خط پرداخت شده است و امسال نیز خط هشتم پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.