مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اقتضائات زمانه عوض شده است لذا باید ابزار خود را در تبلیغات نو کنیم.

ابزار تبلیغ دین نیاز به نو شدن دارد/ ضرورت مردمی‌تر شدن تبلیغ

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام هادی صاحبقرایی گلستانی،  در همایش «گام دوم تبلیغ» همزمان با تٲسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ در مشهد، گفت: گام دوم انقلاب همانند گام اول انقلاب با دشمنانی همراه است، در ابتدای انقلاب ما مقوله جنگ نظامی را داشتیم و دشمنان دست در دست یکدیگر دادند تا جلوی پیشرفت انقلاب را بگیرند.

وی با بیان اینکه زمانی که دشمنان در رسیدن به اهدافشان موفق نشدند، جنگ فرهنگی را راه انداختند و از سلاح آن رسانه استفاده کردند، افزود: در تمام دوران جنگ فرهنگی، سلاح جمهوری اسلامی برای مقابله، معارف ناب اسلام محمدی بود.

تبلیغ نیاز به نو شدن دارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید در گام دوم انقلاب قوی‌تر شویم تا بتوانیم ضربه نهایی را بر دشمنان وارد کنیم و پرچم انقلاب اسلامی را به دست امام زمان (عج) برسانیم، بیان کرد: اصلی‌ترین سلاح ما تبلیغ است و این تبلیغ نیاز به نو شدن دارد.

وی با بیان اینکه اقتضائات زمانه عوض شده است لذا باید ابزار خود را در تبلیغات نو کنیم، ادامه داد: در گام دوم تبلیغ، به تربیت هر چه بیش‌تر جوان مؤمن انقلابی که به آرمان و اهداف انقلاب اسلامی باشند، نیاز داریم تا آن‌ها بتوانند در برابر دشمنان به مبارزه برخیزند و مجاهدگونه رفتار کنند.

حجت الاسلام صاحبقرانی در ادامه اظهار کرد: گام دوم تبلیغ یعنی مردمی‌تر شدن تبلیغ، بدان معنا که همه مردم خود را مبلغ دین بدانند. باید همه مردم را دغدغه‌مند کرد تا حس مسئولیت در آن‌ها ایجاد شود. شاید اینگونه در نظر آید که پس وظیفه روحانیون چه هست، قطعاً سررشته‌داری جریان تبلیغ به دلیل نوع آموزش و تحصیلات و آشنا شدن با معارف دین به نحو اجتهادگونه با روحانیون است.

تبلیغ در حوزه دین با پروپاگاندای غربی متفاوت است

وی ابراز کرد: باید توجه داشت که تبلیغ در حوزه دین با پروپاگاندای غربی متفاوت است، آن‌ها برای پیشبرد اهداف خود (نظام سرمایه‌داری) در مدیریت افکار از ضعف‌ها استفاده می‌کنند. این در حالی است که در تبلیغات اسلامی، بحث تبیین مؤثر دین را داریم، تبلیغ باید به گونه‌ای باشد که بتواند در جامعه اثرگذار باشد و اراده انسان‌ها را در راستای مبارزه تمدنی برانگیزد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: ما اسلام آمریکایی و مرفهین بی درد که اهل مبارزه، جهاد و مقابله نیستند و همچنین مروج استکبارند را نمی‌خواهیم. تبلیغ یعنی انسان بتواند در سخت‌ترین شرایط حرف حق را به‌گونه‌ای بگوید که لرزه بر اندام دشمنان اندازد.

تحول در عرصه تبلیغ باید در حوزه ساختارها اتفاق بیفتد

وی با تأکید بر اینکه تحول در حوزه تبلیغ باید در حوزه ساختارها اتفاق بیفتد و این ساختارها باید پویا باشند، اظهار کرد: تحول، تعالی و رشد انسانی یکی از مقوله‌های لازم و ضروری است و اگر غیر از این باشد، حیات اجتماعی از دست خواهد رفت.

حجت الاسلام صاحبقرانی با مهم خواندن تحول‌های رفتاری، گفت: تحول رفتاری در عملیات‌ها و واکنش‌ها خود را نشان می‌دهد، باید نسبت به فضای مجازی، رسانه، آموزش و حتی در اقامه نماز طراحی داشته باشیم و بر جامعه تأثیرگذر باشیم.

وی با بیان اینکه باید در نشر خوبی‌ها دغدغه‌مند باشیم و اجازه ندهیم که ضد ارزش‌ها در ارزش‌ها گم شود، زیرا دشمن به دنبال ترویج رذائل اخلاقی است، ابراز کرد: به تبلیغ عمومی و اجتماعی هم باید توجه شود، حتی در بازار و جمع‌های خانوادگی باید تبلیغ کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در امر تبلیغ اجتماعی، نظام باید نسبت به نیازهای مردم دغدغه داشته باشد و همه این‌ها جز با جزم همگانی محقق نخواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم از چند فعال فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.