رییس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: رشد نرخ ارز و کمبود خودرو در بازار باعث افزایش قیمت این وسایل نقلیه شده است.

رشد نرخ ارز و کمبود، قیمت خودرو را بالا برد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حیدری اظهار کرد: پس از اینکه شورای رقابت نرخ‌های خودرو را اعلام کرد، تصور بر این بود که افزایشی در قیمت‌ها رخ نخواهد داد اما از یک سو قیمت دلار رشد جهشی داشت که بر قیمت تمام شده تولید خودرو ایرانی و غیرایرانی تاثیر گذاشت و از سوی دیگر تقاضا برای خودرو در بازار افزایش یافت.

وی ادامه داد: قرعه‌کشی و پیش‌فروش خودرو میزان تقاضا برای این کالا را در بازار افزایش داد اما در مقابل خودروسازان هنوز خودروها را تحویل متقاضیان نداده‌اند و این موضوع باعث شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار شده و قیمت آن را افزایش داده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد گفت: عرضه و تقاضا در بازار همواره باید در حد تعادل باشد، کاهش یکی در برابر دیگری همواره باعث افزایش قیمت می‌شود و رکود در بازار را تشدید می‌کند.

وی افزود: تا زمانی که عرضه خودرو در بازار به صورت قطره چکانی باشد، قیمت‌ها همچنان روند افزایشی خواهد داشت.

حیدری ادامه داد: هیچ سایت، بازار یا اتحادیه‌ای در تعیین قیمت خودرو رسمیت ندارد و فقط آشفتگی ناشی از عدم تحویل به موقع خودرو توسط کارخانه‌های سازنده، بازار را به هم ریخته است زیرا کارخانه‌ها خودرو را به موقع تحویل نمی‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.