استاندار تهران با اشاره به رعایت بیش از 90 درصد از مسافرین مترو برای استفاده از ماسک و ایجاد شرایط لازم برای تهیه ماسک گفت: در حال حاضر تصمیمی برای بازگشت دوباره محدودیت‌ها در مترو نداریم.

استاندار تهران: تصمیمی برای بازگشت محدودیت‌ها در مترو نداریم

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در نخستین جلسه شورای اداری استان تهران در سال 99 که با حضور دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در محل استانداری تهران برگزار شد ضمن تقدیر از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال 98 گفت: ظرف 4 ماه گذشته فرصت قدردانی از عملکرد دستگاه‌های مختلف به دلیل شیوع کرونا وجود نداشت اما بی‌تردید دستگاه‌ها در ابعاد مختلف اقدامات ارزشمندی را انجام دادند که موجب شد ارزیابی عملکرد استان در سطح بالایی قرار بگیرد و در بسیاری از شاخص‌ها رتبه بسیار خوبی را کسب کنیم.

وی افزود: برای امسال در حوزه سیاسی و انتخابات از رتبه 27 به رتبه 4 رسیدیم. همچنین در بارگزاری اقدامات سیاسی رتبه عالی را کسب کردیم که همگی حاکی از عملکرد جمعی واحدهای مختلف بوده است.

استاندار تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه مقابله با کرونا شکل گرفت. تهران پس از قم به همراه چند استان دیگر درگیر شیوع جدی کرونا ویروس شد. بر همین اساس ستادی در استان شکل گرفت که دستگاه‌های مختلف در تصمیم گیری‌ها حضور داشتند و بر اساس خرد جمعی نوآوری‌های بسیاری انجام شد که بسیاری از مشکلات را حل و فصل کرد.

وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگسازی از نصب بنر تا ضدعفونی معابر و توزیع بروشورها توسط دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها انجام شد که در کنترل مدیریت کرونا نقش بسزایی داشت.

وی افزود: در حال حاضر هر چند که فاصله گذاری اجتماعی در استان به زیر 10 درصد رسیده است اما باید به تراکم و حجم جمعیت در استان تهران توجه داشته باشیم. با این وجود ما در استان تهران جایی نداشتیم که وارد منطقه قرمز شود و خوشبختانه توفیقات خوبی در بهره مندی از همه ظرفیت‌های موجود جهت مقابله با کرونا داشته‌ایم.

وی ادامه داد: تا ساخت واکسن برای این بیماری راه طولانی داریم، لذا آنچه به عنوان راهبرد ستاد مقابله با کرونا در دستور کار است حفظ حساسیت‌ها و عدم دادن اطمینان کاذب به مردم و پرهیز از عادی سازی مسائل است تا اقتصاد و معیشت توأم با کرونا مورد توجه قرار گیرد و این موضوع در استان تهران در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: استان تهران با توجه به ویژگی‌هایی که دارد در شرایط فاصله گذاری اجتماعی و رعایت آن به زیر 10 درصد در سنجش‌ها رسیده، این در حالیست که 44 درصد افرادی که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند از حمل و نقل عمومی برای رفتن به محل کار بهره می‌گیرند. پیشنهاد ما به ستاد ملی مقابله با کرونا الزام استفاده از ماسک است و تا آن زمان نیز وزارت بهداشت آموزش‌های لازم برای استفاده دوباره از ماسک‌ها و همچنین تهیه ماسک از پارچه‌های ارزان‌قیمت را در دستور کار دارد.

وی تاکید کرد: وزارت صمت نیز موظف شده که ماسک ارزان‌قیمت تامین و در اختیار شهروندان قرار دهد. بی تردید رعایت بهداشت فردی از الزامات بسیار مهمی است که توسط همه صاحب نظران مورد تاکید قرار گرفته است.

استاندار تهران در خصوص بازگشت محدودیت‌ها در مترو گفت: چون در مترو بالای 90 درصد از شهروندان از ماسک استفاده می‌کنند و شهرداری نیز زمینه استفاده و تهیه ماسک را فراهم کرده، بعید است در این شرایط اقدام به اعمال دوباره محدودیت‌ها کنیم.

محسنی بندپی در خصوص بازگشایی تالارها نیز گفت: مخالف بازگشایی تالارها برای برگزاری مراسم عروسی هستیم، اما برای سرو غذا با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی فعالیت آنها بلامانع است. هر چند که به همه شهروندان توصیه می‌کنیم در این شرایط در خانه‌های خود غذا میل کنند.

وی در خصوص صرفه جویی در مصرف برق به ویژه در دستگاه‌های دولتی نیز گفت: قرار دادن وسایل سرمایشی در دمای 25 درجه سانتیگراد توسط استانداری ابلاغ می‌شود و همچنین هر دستگاهی که می‌تواند باید از مولد انرژی استفاده کند. بی تردید در این مسیر باید به تصمیمی برسیم که برای همه استان‌ها قابل اجرا باشد اما صرفه جویی و رعایت دمای 25 درجه برای دستگاه‌های سرمایشی موجب خواهد شد که اقداماتی همچون تغییر ساعت اداری را نداشته باشیم

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.