رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن گفت: اداره تبلیغات اسلامی بردسکن بهمن ماه سال ۸۶ فعالیت خودش را آغاز کرد و با گذشت ۱۲ سال از تاسیس آن هنوز فاقد یک ساختمان اداری مستقل می باشد وطی این مدت چندین مکان را تغییر داده است و در منازل مسکونی فعالیت اداری می کند.

اداره تبلیغات اسلامی بردسکن با گذشت ۱۲ سال از فعالیت آن در بردسکن همچنان اجاره نشین است

علی نوری

حجت الاسلام هادی شکاری گفت:  دراین رابطه پی گیری و مکاتباتی با مسئولان استان انجام شده است و اعلام کرده اند در صورت تامین زمین مورد نیاز و اجرای بخشی از عملیات ساختمانی آن اعتباری را برای این مهم اختصاص دهند که با توجه به وضعیت بودجه ای کشور محال است که این کار اجرایی شود. وی عنوان کرد: اداره تبلیغات  اسلامی بردسکن به لحاظ نیرو کمبود دارد و تنها با ۳ نفر اداره می شود و از آن طرف  به خاطر کمبود نیرو  چندین سال است که کارشناس امور قرآنی  ندارد و از ظرفیت نیروی موجود این کمبود را  جبران می کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن افزود: متاسفانه  مسئولان  کمترین  توجه  را به حوزه فرهنگی دارند  و اعتبارات تخصیصی به این حوزه بسیار ناچیز است.   حجت الاسلام شکاری  با بیان اینکه  مظلومیت فرهنگ در مجلس شورای اسلامی هم مشاهده شد گفت:  متاسفانه از بین تمامی نمایندگان مجلس تنها ۱۲ نفر در کمیسیون فرهنگی مجلس ثبت نام کردند که این  مظلومیت فرهنگی را می رساند تا چه رسد که بودجه هایی به این حوزه اختصاص داده شود.  

وی اظهارداشت:  در حوزه فرهنگی آنچه که جواب می دهد هیچ چیزی جز نگاه جهادی نیست. رئیس اداره تبلیغات اسلامی  بردسکن عنوان کرد: علی رغم اینکه  اداره تبلیغات اسلامی در بحث ساخت و ساز خانه های عالم  پروژه  عمرانی دارد  ولی متاسفانه اداره تبلیغات اسلامی بردسکن در کمیته برنامه ریزی شهرستان هیچ جایگاهی ندارد و اعتبارات این اداره صفر بود. وی گفت: در حوزه فرهنگی باید از ظرفیت های مردمی استفاده شود و باید تصدی گری دولتی در حوزه فرهنگی حذف شود و کارها را به خود مردم واگذار کرد.

وی به کارکرد هیهات های مذهبی در شهرستان بردسکن اشاره کرد و گفت:  متاسفانه  برخی از هیات های عزاداری  به صورت موروثی اداره می شود و فقط فعالیت آنها به دهه اول ماه محرم خلاصه می شود و هیچ برنامه فرهنگی در طول سال ندارند.   حجت الاسلام شکاری بیان کرد: متاسفانه اکثر هیات های عزاداری محرم گرا هستند و تا محرم سال آینده هیچ برنامه عزاداری و یا فرهنگی در آنها برگزار نمی شود  که می طلبد هیات امناء تکایا به سمت و سوی جوان گرایی حرکت کنند و   به عنوان مشاور  در کنار جوانان  فعالیت کنند.  

وی اظهارداشت: به خاطر موروثی بودن برخی از هیات های عزاداری  قدرت تغییر  در هیات امناء وجود ندارد و این مهم به یک آفت تبدیل شده است. وی از تهیه اطلس فرهنگی شهرستان بردسکن  به عنوان اولین شهرستان  در استان خراسان رضوی خبرداد  و گفت: دراین رابطه به دنبال شناسایی فعالان فرهنگی در هر روستا و منطقه  هستیم تا با استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی پس از بسته بندی مشکلات و آسیب های اجتماعی  نسبت به رفع آن اقدام کنیم.  

وی از راه اندازی میز عملیاتی در حوزه مباحث فرهنگی در هر منطقه خبرداد و گفت:  اعتقاد داریم که ورود تشکل های مردمی در همه حوزه ها می تواند  نقش تاثیر گذاری داشته باشد و با استفاده از ظرفیت های مردمی می توان در همه کارها  موفق عمل کرد و ضرورت دارد نقش مردم را در همه حوزه ها پررنگ کنیم و  هر نفر در جامعه یک مبلغ دین  شود.   وی با اشاره به گلایه امام جمعه بردسکن از سفر اخیر مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به بردسکن گفت: این سفر تنها با محوریت برگزاری نشست با فعالان فرهنگی در شهرستان برنامه ریزی شده بود و هیچ برنامه دیگری با روحانیون  شهرستان  نداشته است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.