مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی خبر داد: گروه همخوانی بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام با تولید نماهنگی با عنوان «مهر و ماه»، رسماً آغاز به کار کرد.

گروه همخوانی بین‌المللی امام رضا(ع) آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مسعود میریان اظهار کرد: این اثر با حضور؛ حفاظ آستان قدس رضوی، جامعه روحانیت، قاریان ممتاز، گروه‌های همخوانی ملی، خادمیاران دارالقرآن الکریم، مربیان و فراگیران طرح حافظون رضوی و یگان حفاظت حرم مطهر تولیدشده است.

وی ادامه داد: نماهنگ مهر و ماه در راستای برنامه‌های توسعه و ترویج مفاهیم قرآنی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و با نزدیک شدن به ایام پربرکت دهه کرامت روز جمعه ۳۰ خردادماه ۱۳۹۹ در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی و با همکاری مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تولید و تصویربرداری گردید.

میریان تصریح کرد: این مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در نظر دارد برنامه‌های بلندمدت و هدفمندی را در جهت تعمیم بخشیدن به برنامه‌های تبلیغی ترویجی قرآن کریم این مرکز با توجه به آغاز فعالیت‌های گروه همخوانی بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام، در دیگر مراسم ملی مذهبی، عملیاتی کند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی میریان همچنین ضرورت اشاعه کارهای هنری با مضامین اسلامی و دینی را از دیگر اهداف تشکیل این گروه برشمرد و خاطرنشان کردن این نوع فعالیت‌ها در فضای تعاملی جهان اسلام امری اجتناب ناپذیر است.

وی در خصوص الزام تشکیل گروه‌های همخوانی به زبان سایر ملل اشاره و اظهار کرد: اگر ما ضرورت توسعه، نشر و ترویج مفاهیم قرآنی و اسلامی را بر خود واجب میدانیم باید به زبان دیگر کشورها تسلط داشته باشیم و گروه‌های همخوانی را با دیگر زبان‌ها ایجاد کنیم، گروه‌ها در حال حاضر به زبان‌های فارسی و عربی مسلط هستند و فعالیت دارند لذا ما اگر خواهان این هستیم که تولیدات ملی مذهبی خود را به سمع وبصر مردم اقصی نقاط جهان برسانیم باید زبان‌های سایر کشورها را در این هنر تجلی‌بخشیم.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.