رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد گفت: امسال محصولات نسبت به سال قبل با کاهش قیمت چشم‌گیری مواجه بودند و در روزهای آتی با ورود به تابستان، میوه‌های جدیدتری وارد بازار خواهد شد و به کاهش قیمت کمک خواهد کرد.

کاهش چشمگیر قیمت میوه‌های تابستانی نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، حسین مصدق، در خصوص تاثیر کرونا بر بازار میوه، اظهار کرد:  کرونا قطعا تاثیر خود را بر بازار میوه گذاشته، ما پیش از این از رستوران‌ها، تالارها، اغذیه‌فروشی‌ها، هتل‌ها و... سفارش دریافت می‌کردیم و میوه و صیفی‌جات می‌بردند، اما این موارد در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده، به همین دلیل کرونا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تاثیر منفی بر بازار میوه گذاشته ‌است. ‌

وی افزود: در حال حاضر به طور مثال در مراسم ختم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آبمیوه استفاده می‌شود و در مساجد میوه استفاده نمی‌کنند.

ابطال ۵۰ تا ۶۰ پروانه به دلیل کرونا

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد در خصوص تعداد پروانه‌های ابطال شده در اثر کرونا، عنوان کرد: ما در سال جاری و در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد، حدود ۵۰ تا ۶۰ ابطال پروانه کسب به دلیل مسائلی که به واسطه کرونا ایجاد شد، داشتیم و به تبع آن کارگران را نیز تعدیل کرده‌اند.

مصدق با اشاره به عدم تعلق بیمه بیکاری به کارگران این صنف، تصریح کرد: در صنف میوه به ‌دلیل اینکه کارگران غالبا فصلی بوده و تعداد کمی از آن‌ها دائمی هستند و بیمه نشده‌اند، مشمول بیمه بیکاری نخواهند شد.

وی ادامه داد: در صنف میوه، خوشبختانه برخلاف بسیاری از صنف‌ها میزان تعطیلی کم بوده و اصطلاحا آب باریکی است که به آن راضی هستیم.

بیشترین شکایات از اتحادیه در خصوص معیوب بودن جنس است

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد در خصوص شکایات ارجاعی به اتحادیه، بیان کرد: بیش‌ترین شکایات ارجاع‌شده به اتحادیه در خصوص معیوبی در جنس برده‌شده و این مساله بوده ‌که جنس براساس واقعیاتی که فروشنده گفته، نیست که با نظر کارشناس اتحادیه اگر حقی از خریدار ضایع شده ‌باشد، به او برگردانده می‌شود.

مصدق خاطرنشان کرد: گاهی مشتری تنها به اتیکت کالا نگاه می‌کند و به طور مثال می‌گوید که در جایی زردآلو کیلویی ۱۵هزار تومان و درجایی دیگر کیلویی ۲۵هزار تومان فروخته می‌شود، اما قطعا از نظر کیفیت بین این دو محصول تفاوت وجود دارد و این موضوع از دید یک کارشناس متفاوت است.

وی اضافه کرد: هرکس که با اتحادیه تماس گرفته و برای تنظیم شکایت به اتحادیه بیاید، به مشکل وی رسیدگی شده و حل و فصل می‌شود، اما برخی از افراد از وجود اتحادیه اطلاع نداشته و یا تمایلی برای آمدن به اتحادیه ندارند و با سامانه ۱۲۴ تماس می‌گیرند که اگر به اتحادیه تماس گرفته و جهت تنظیم شکایت مراجعه کنند، بهتر به حق خود می‌رسند، زیرا سامانه نهایتا موضوع گران‌فروشی واحد را به تعزیرات می‌برد و به خریدار چیزی تعلق نمی‌گیرد، اما در اتحادیه در صورت ضایع‌ شدن حق او، مبلغ بازگردانیده می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان سبزی و میوه مشهد در خصوص قیمت میوه در بازار، گفت: میوه‌ها چه در داخل استان و چه از سایر استان‌ها به بهره‌برداری رسیده و وارد بازار مصرف شده، بنابراین قیمت‌ها روزبه‌روز در حال کاهش است. امسال خوشبختانه با توجه به بارندگی خوبی که داشتیم و با توجه به اینکه آفتی در محصولات وجود نداشت، محصولات نسبت به سال قبل با کاهش قیمت چشم‌گیری مواجه بودند و در روزهای آتی با ورود به تابستان، میوه‌های جدیدتری وارد بازار خواهد شد و به کاهش قیمت کمک خواهد کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.