خراسان شمالی-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از تامین آب پایدار برای بیش از چهارهزار روستایی استان در روستای باغچق و جمی خبر داد.

بیش از چهارهزار نفر در خراسان شمالی از نعمت آب شرب بهره مند شدند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، غلامحسین ساقی اظهار داشت: به منظور ارتقای کیفیت آب شرب روستای باغچق، لوله گذاری از محل مخزن گلستان شهر انجام شد و در حال حاضر این روستا از نعمت آب شرب با کمیت و کیفیت مطلوب در طول شبانه روز بهره مند شده است.

وی گفت: در سالهای گذشته آب شرب این روستای از محل یک حلقه چاه مستقر در روستای محمد علی پهلوان تامین می شد که با توجه به تامین آب شرب سه روستای محمد علی پهلوان، کلاته آذرسا و باغچق از چاه مذکور و کاهش دبی آن در تابستان با افت فشار و قطع آب روبرو می شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: یکی از مزایای یکپارچه سازی وظایف و مسئولیت های آبفا شهری و روستایی، امکان ارائه خدمات آبفا به روستاهای اطراف شهر، است که با توجه به نزدیکی روستای باغچق به مخزن گلستان شهر انتقال آب از مخزن گلستان شهر بجنورد به ایستگاه پمپاژ  این روستا انجام شد .

ساقی اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه در خرداد ماه سال جاری آغاز و با حدود ۹۵۰متر لوله گذاری به اتمام رسید و امیدواریم در آینده نچندان دور و پس از تأمین اعتبار لازم و اتمام پروژه رینگ شمالی آب شرب تمامی روستاهای مسیر تماماً از سد شیرین دره تامین گردد، تا شاهد تحقق توزیع_عادلانه آب در سطح روستاها و شهر بجنورد باشیم.

وی در خصوص پروژه تأمین آب پایدار برای روستای جمی نیز اظهار داشت : جهت رفع کمبود آب شرب در روستای جمی نیز، یک دهنه چشمه بهسازی شد و دبی آن به ۲.۵ لیتر بر ثانیه افزایش یافت که این عملیات جهادی با همت همکاران امور آبفای شهرستان بجنورد و بلافاصله پس از یکپارچه سازی در دستور کار قرار گرفت و مشکل بزرگ بی آبی و کم آبی این روستا که سالیان متمادی جز دغدغه های روستاییان ساکن در جمی بود رفع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.