خراسان شمالی- استاندار خراسان شمالی با ابراز گلایه از حضور کمرنگ بخش خصوصی در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تأکید کرد: راه درمان استان توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

راه درمان استان توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در پنجمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار داشت:این جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی است اما هیات نمایندگان بخش خصوصی حضور ندارند.

وی با تأکید بر اینکه رئیس کمیسیون‌ها و هیات نمایندگان بخش خصوصی باید در این جلسات حضور یابند، گفت:چرا وقتی علاقه‌ای به انجام کار ندارند مسئولیت می‌پذیرند و تعهد می‌دهند؟

استاندار خراسان شمالی اشاره داشت: خراسان شمالی تنها استانی است که سرمایه‌گذاری بخش خارجیش صفر است و این در حالی است که بخش خصوصی خود باید به دنبال آوردن سرمایه‌گذار خارجی باشد.

شجاعی با گلایه از اینکه بخش خصوصی استان تنها ابراز اطلاعات می‌کند و به دنبال فرافکنی هستند، تصریح کرد: بخش خصوصی باید محورراصلی جلسات مربوط به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران باشد و دستور کارها، مصوبات و دستور جلسات را پیگیری کند.

استاندار خراسان شمالی افزود: باید علاوه بر حفظ بازارهای قبلی خارجی به دنبال ایجاد بازارهای جدید باشیم و هم‌مرز بودن خراسان شمالی با کشور ترکمنستان به معنای عدم ایجاد مراودات تجاری با دیگر کشورها نباشد.

شجاعی افزایش تراز تجاری را هدف استان دانست و مطرح کرد: بسیاری از تاجران در استان‌های دیگر برای تأمین محصولات موردنیاز بازارهای خارجی را از سایر استان‌ها تولید می‌کند و تاجران استان ما نیز باید این رویکرد را داشته باشند.

وی گفت: بر اساس توانمندی و علاقه تاجران استان هر یک به‌عنوان مسئول میز کشورهای هدف برای آمدوشد تجاری با استان مشخص شوند و با سفیران ایران در این کشورها و سفیران آنان در ایران گفتگو کنیم.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: باید مشخص شود چه میزان از تولیدات استان به‌صورت خام از استان خارج می‌شود و تأثیری بر تراز تجاری استان ندارد و کدام‌یک از صنایع استان منابع مالی خود را از طریق بورس و فرا بورس تأمین می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.