سرانجام دونالد ترامپ با برگزاری یک تجمع در تولسا، شهری که نماد جنگ‌های نژادی است، به رقابت‌های میدانی برای انتخابات ۲۰۲۰ بازگشت.

بازگشت پر سروصدای ترامپ

 زارع/

 سرانجام دونالد ترامپ با برگزاری یک تجمع در تولسا، شهری که نماد جنگ‌های نژادی است، به رقابت‌های میدانی برای انتخابات ۲۰۲۰ بازگشت. ترامپ اعلام کرده بود برای این مراسم یک میلیون بلیت فروخته، اما برپایه آنچه فاکس‌نیوز (رسانه نزدیک به ترامپ) گزارش داد، جمعیتی که به سالن آمدند به زحمت ۲۰هزار نفر می‌شدند. دموکرات‌ها بسیار تلاش کردند این تجمع را به بهانه کرونا تعطیل کنند اما موفق نشدند. با وجود این، تست کرونای ۶ نفر از برگزارکنندگان این تجمع مثبت اعلام شده است.

ترجیع‌بند اصلی شوآف ترامپ در تجمع روز گذشته توهین به جو بایدن، رقیب دموکراتش و حامیان او بود. ترامپ مدعی شد بایدن آن‌قدر گیج است که در میهمانی‌ها همسرش را با دیگر میهمانان اشتباه می‌گیرد. رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: بایدن خواب‌آلود همیشه در طرف اشتباه تاریخ ایستاده است. افرادی که با او کار می‌کردند می‌گویند او هیچ وقت یک تصمیم درست در سیاست خارجی نگرفته است. ترامپ آنچه را نمونه‌های رفتار بایدن در سیاست خارجی نامید مطرح کرد و گفت: در ماجرای کرونا، بایدن هیچ‌گاه علیه چین موضع نگرفت؛ همچنین بایدن مخالف ترور [شهید] سلیمانی بود، همچنان که مخالف قتل بن‌لادن بود.

او در ادامه ضمن تلاش برای مخفی کردن نیازش به توافق با ایران مدعی شد به‌زودی توافق مهمی با ایران خواهد داشت و خطاب به مسئولان کشورمان ادعا کرد: اگر پیش از برنده شدن من در انتخابات توافق نکنید، پس از انتخابات باید هزینه بیشتری بپردازید.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، ترامپ حتی در ایالت‌های جمهوری‌خواه عقب‌تر از بایدن است.

ترامپ در ادامه به شایعه‌هایی که درباره سلامتی‌اش در آمریکا پیچیده، به روش خودش پاسخ داد و ضمن نمایش راه‌رفتن روی سن برگزاری سخنرانی گفت: ببینید من این لیوان آب را راحت می‌خورم. آن روز که دست من لرزید چون بیش از ۶۰۰ بار سلام نظامی داده بودم.

وی سپس آب را به سمت جمعیت پرت کرد!

ترامپ معترضان آمریکایی را که این روزها عده‌شان بسیار زیاد شده و در همه شهرهای آمریکا تظاهرات می‌کنند، چپ‌های افراطی نامید و خطاب به شهردار سیاتل بار دیگر اعلام کرد اگر نمی‌تواند آنتیفا را شکست دهد، یکساعته سیاتل را برایش پس می‌گیرد.

او با اشاره به برخی فعالیت‌های معترضان گفت: عده‌ای رادیکال، مجسمه کریستف کلمب را پایین کشیدند و پرچم را آتش زدند. ولی ما حزب آبراهام لینکلن هستیم که حزب نظم و قانون است. باید قوانین جدید تصویب کنیم. باید برای هر کسی که پرچم آمریکا را آتش می‌زند، یک سال زندان تعیین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.