معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: اولویت اصلی برنامه های دهه کرامت امسال که محوریت برگزاری آنها در فضای مجازی است به ترویج و معرفی فرهنگ، سیره و سبک زندگی رضوی خواهد پرداخت.

 برگزاری برنامه های دهه کرامت با محوریت فضای مجازی و معرفی فرهنگ و سیره رضوی/ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی همچنان در حال پیگیری است

محمد صادق براتی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا محوریت برگزاری برنامه های دهه کرامت امسال در فضای مجازی خواهد بود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل جلسات شورای هماهنگی و کمیته های ۱۲ گانه در راستای معرفی و ترویج فرهنگ رضوی در این دهه تشکیل و درباره وظایف هر کمیته نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است که از جمله این کمیته ها می توان به کمیته امور استان ها و بین الملل که مسئولیت آن با بنیادبین المللی  فرهنگی هنری امام رضا (ع) و کمیته محتوا که  برعهده آستان قدس رضوی است اشاره کرد.  

براتی با بیان اینکه  امسال همه نشست های داخلی و بین المللی دهه کرامت به صورت ویدئو کنفرانس انجام خواهد شد ، افزود: در صورت ارائه مجوز از سوی ستاد استانی کرونا در شب میلاد امام رضا(ع) در ۲۵نقطه از سطح شهر مشهد که در فضای باز مراسم شب های قدر برگزار شد، ویژه برنامه هایی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی خواهیم داشت.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی ادامه داد:  ثبت دهه کرامت در تقویم رسمی کشور که سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی استان  تصویب و برای تایید و تصویب نهایی به تهران ارسال شد هنوز در شورای فرهنگ عمومی کشور مطرح نشده است از این رو این موضوع همچنان در حال پیگیری است .

براتی افزود: در دهه کرامت ویژه برنامه هایی نظیر شکوه رضوان، نقش ارادت، خادم الرضا که ویژه برنامه ای برای تجلیل از شهید سلیمانی در شب میلاد امام رئوف است و جایزه گوهرشاد که موضوع آن تقدیر از بانوان برتر است به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین بنیاد کرامت بالغ بر ۲۰۰ هزار برنامه فرهنگی مذهبی برای این دهه در نظر گرفته است و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) نیز ۱۰برنامه با عنوان چراغانی را از شبکه سه سیما پخش خواهد کرد. کانون های خدمت رضوی نیز برنامه هایی را برای این دهه تهیه کرده اند و برگزاری شب های شعر به زبان عربی و انگلیسی در فضای مجازی نیز از جمله برنامه های دیگر دهه کرامت امسال است.

وی با بیان اینکه شعار دهه کرامت امسال نیز به نام خدمت کریمانه همدلی به رسم اهل بیت (ع)نام گذاری شده است، تصریح کرد: روز اول ذی العقده که مصادف با سوم تیر ماه و اولین روز از دهه کرامت و روز دختر است به نام  حضرت معصومه (س) سرلوحه مواسات و همدلی مومنانه دختران نامگذاری شده است، روز دوم دهه کرامت نیز به نام شادی مومنانه و سومین روز از این دهه به نام مدافعان سلامت رهروان ایثار و شهادت اختصاص پیدا کده است  که به همین مناسبت مسئولان و مدیران عالی رتبه استان در مراکز درمانی حضورخواهند یافت و از خدمات عرصه سلامت  تقدیر و قدر دانی خواهند کرد.

براتی ادامه داد: چهارم ذی العقده به خانواده مهدوی محور جامعه مهدوی، پنجمین روز این دهه به امامزادگان الگوی تمدن دینی و رضوی و ولایت پذیری اختصاص داده شده است که برنامه های خاصی در این روز در بقاع متبرکه و در فضاهای روباز و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد. ششم ذی العقده نیز به نام حضرت شاه چراغ اسوه عدالت و امین ولایت  و هفتمین روز دهه کرامت به تشکل های مردمی جهادگران خدمت و سلامت نامگذاری شده است که از طرف کمیته مواسات استان برنامه های متعددی در این زمینه در مشهد و سایر شهرستان ها برگزار خواهد شد.

 وی تصریح کرد: هشتم ذی العقده به نام رفاه و امید در سایه جهش تولید، نهم ذی العقده به شهداء و علما الگوی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و  دهم ذی القعده نیز به نام  خادم الرضا ، شهید سلیمانی الگوی خادمان اهل بیت (ع) نامگذاری شده است که در همین راستا ویژه برنامه ای به منظور تجلیل از خدمات این شهید در حرم مطهر رضوی به صورت استودیی و بدون حضور زائران برگزار خواهد شد که از طریق رسانه ملی و شبکه استانی خراسان رضوی و فضای مجازی پوشش داده خواهد شد.

براتی افزود: آخرین روز دهه کرامت نیز به نام امام رضا(ع) امام زندگی اختصاص داده شده است که در این راستا برنامه هایی به منظور  ترویج فرهنگ و سیره رضوی که اولویت اصلی برنامه های دهه کرامت است تهیه و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.