بوشهر-بازار ماهی فروشان بندر دیر که همه روزه پذیرای بسیاری از خریداران و فروشندگان ماهی است متاسفانه به دلیل اختلاف شهرداری و آب و فاضلاب بر سر نحوه انشعاب آب و همین طور پرداخت قبض مصرفی در این شرایط کرونایی انشعاب آن قطع شده است!

دود اختلاف آب فاضلاب با شهرداری دیر به چشم ماهی‌فروشان رفت

بازار ماهی فروشان دیر یکی از قدیمی ترین بازارهای استان است که در مرکز شهر دیر قرار دارد. سابقه این بازار ماهی به بیش از ۵۰ سال باز می گردد و این بندر از گذشته های دور جایگاه خاصی درخرید و فروش ماهی برخوردار بوده است.

شهرداری دیر برای ساماندهی وضعیت بازار ماهی‌فروشی در سال گذشته با هزینه زیادی مجتمع ماهی‌فروشان را با ۳۰ مغازه و سرویس‌های بهداشتی و سیستم سرمایشی در اختیار فروشندگان ماهی قرارداد که البته این موضوع موجب رضایت بسیاری از شهروندان به دلیل استانداردسازی این موضوع شد.

دیر به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر صیادی جنوب کشور به دلیل نزدیکی به صیدگاه مهم از باکیفیت‌ترین ماهیان خلیج‌فارس برخوردار است و لذا بازار ماهی‌فروشان آن‌یکی از مهم‌ترین بازارهای پرطرفدار است.

متأسفانه باوجوداینکه بسیاری از مردم برای خرید ماهی به این بازار مراجعه کرده و نیاز خود را از این محل تأمین می‌کنند اما متأسفانه در وضعیت شیوع بیماری کرونا و نیاز به رعایت بیشتر  بهداشت اما در اقدامی غیرمنتظره اداره آب و فاضلاب این بندر نسبت به قطع انشعاب آب این بازار اقدام کرده است.

متأسفانه با قطع انشعاب آب در این بازار بسیاری از مغازه‌داران و حتی خریداران با مشکلات بهداشتی روبرو شده و این موضوع موجب ایجاد نارضایتی بسیاری از فروشندگان و هم‌چنین شهروندان شده است.

ماجرا چیست؟

در همین راستا رئیس اداره آب‌ و فاضلاب شهرستان دیر استان بوشهر علت این اقدام را بدهی و مصرف زیاد آب بازار ماهی‌فروشان می‌داند.

شهرداری دیر در بازار ماهی‌فروشان قدیم ۱۵ انشعاب آب دارد و اداره آب این انشعاب‌ها را به بازار ماهی‌فروشان جدید انتقال نمی‌دهد و می‌گوید باید مغازه‌داران انشعاب جدید بگیرند

حسن زائری می‌گوید: بازار ماهی‌فروشان بندر دیر علاوه بر اینکه ۲۵ میلیون تومان به این اداره بدهی دارد و  مصرف آب در آن نیز بی‌رویه است.

وی اضافه  می‌کند: باوجود مکاتبات و پیگیری زیاد شهرداری بندر دیر و مغازه‌داران این بازار زیر بار این بدهی نمی‌روند.

آب و فاضلاب به شهرداری بدهکار است

در همین راستا شهردار بندر دیر بابیان اینکه مقصر اصلی قطع آب بازار ماهی‌فروشان اداره آب و مغازه‌داران این مجتمع هستند و شهرداری هیچ‌گونه تقصیری ندارد  اظهار می‌کند: اگر اداره آب بابت تأمین آب از بازار ماهی‌فروشان طلبی دارد، شهرداری حرفی ندارد اما اداره آب هم باید بدهی ۱۴۰ میلیون تومانی خود بابت میدان حافظ شهر دیر را به شهرداری پرداخت کند.

علی ابراهیمی می‌افزاید: شهرداری دیر در بازار ماهی‌فروشان قدیم ۱۵ انشعاب آب دارد و اداره آب این انشعاب‌ها را به بازار ماهی‌فروشان جدید انتقال نمی‌دهد و می‌گوید باید مغازه‌داران انشعاب جدید بگیرند.

شهردار بندر دیر بیان می کند: اداره آب باید برای هر مغازه یک کنتور مجزا نصب کند وبهای آب را مستقیم از مغازه‌دار بگیرد اما در زمان حاضر این مجتمع با ۳۰ مغازه ماهی‌فروشی فقط یک انشعاب آب دارد.

وی عنوان می کند: اداره آب باید آب مجتمع بازار ماهی‌فروشان را وصل کند و در جلسه‌ای مشکل را برای همیشه برطرف شود تا هم اداره آب به‌حق قانونی خود برسد و هم مغازه‌دار مستقیم بهای آب مصرفی خود را به‌موقع پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.