مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: ۷۱ روستای این شهرستان با مشکل کم‌آبی یا بی‌آبی روبرو است.

۷۱ روستای تربت حیدریه با کم‌آبی یا بی‌آبی روبرو شده اند

به گزارش قدس آنلاین، صادق یوسفی در نشست خبری در اداره آبفای این شهرستان اظهار کرد: از مجموع ۱۲۲ روستای تربت حیدریه ۷۱ روستا با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی روبرو بوده، تنها برای تامین برق چاه یکی از این دست روستاها به ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه افزود: در حالی که در سال ۹۷، میزان اعتبارات ملی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که این رقم در سال گذشته به ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده، همچنین، ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این اعتبار در بخش آبرسانی تربت حیدریه هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با این وجود بعضی پروژه‌های آبرسانی در روستاها نیاز به نگاه جدی‌تر دارد و این بودجه‌ها کفاف تکمیل همه این پروژه‌ها را نمی‌دهد، از طرفی در شان مردم این خطه نیست که ما روستاهایی در شهرستان داشته باشیم که به وسیله تانکر و آن هم به سختی به آنها آبرسانی کنیم.

یوسفی ادامه داد: پیک مصرف آب در تربت حیدریه ۷۲۰ لیتر در ثانیه بوده، ولی حداکثر توان شبکه ۶۶۰ لیتر در ثانیه است، با وجود بارندگی‌های خوب اخیر، اما دشت‌های این شهرستان همچنان کم آب است و برای تامین آب تربت حیدریه مشکل داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه  تاکید کرد: ۱۳.۵ میلیارد بودجه برای پروژه‌های آبرسانی تامین اعتبار شده، بخش زیادی از مشکلات تصفیه خانه حل شده، همچنین کرونا و تعطیلی سبب افزایش مصرف آب شده است.

وی بیان کرد: پمپ‌های افقی تنها در این شهرستان مرسوم بوده، این نوع پمپ از ابداعات یکی از همکاران ما است.

یوسفی تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه ۳ میلیارد تومان از مردم و ۱.۵ میلیارد از ادارات و سازمان‌های دولتی مطالبه دارد، البته ما از پرداخت قبوض توسط مردم در این شهرستان رضایت داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه گفت: اولویت مصرف پساب در تربت حیدریه استفاده در صنعت است، با اقدامات انجام شده در گذشته و حال توسط نمایندگان این شهرستان توسط فولاد رخ مصرف می‌شود.

وی بیان کرد: ایستگاه‌های پمپاژ آب، قلب تاسیسات انتقال آب هستند وایستگاه پمپاژ آب کاج درخت با ۲۳۵ لیتر در ثانیه به صورت ۲۴ ساعته در مدار بهره‌برداری است تا شهروندان محترم مشکل کم آبی نداشته باشند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.