معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مشهد گفت: ۳۱ هزار و ۹۵۸ فرصت شغلی پارسال در شهرستان مشهد ایجاد شد که بیش از سهمیه تعیین شده از سوی استانداری خراسان رضوی بود.

حدود ۳۲ هزار فرصت شغلی در مشهد ایجاد شد

به گزارش قدس آنلاین، شکوه میرشاهی اظهار کرد: سهمیه در نظر گرفته شده ایجاد فرصت شغلی برای شهرستان مشهد طی سال گذشته ۳۰ هزار و ۹۳۴ شغل بوده است.

وی با استناد به آمار سامانه "رصد" اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: اداره صنعت، معدن و تجارت با ۱۳ هزار و ۸۶۸ فرصت شغلی بیشترین سهم از این آمار را به خود اختصاص داد و بیشتر فرصت های شغلی نیز با صدور پروانه کسب توسط اصناف زیرمجموعه اداره صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان ایجاد شده است.  

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مشهد گفت: اداره راه و شهرسازی نیز با ۶ هزار و ۷۵۰ شغل در رده بعدی قرار دارد و این تعداد فرصت شغلی به واسطه صدور پروانه ساختمانی شهری و به تبع آن ایجاد اشتغال برای کارگران و نیروهای کار در بخش ساختمان ایجاد شده است.

میرشاهی افزود: پارسال دفاتر کاریابی مجاز زیرپوشش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در مشهد دو هزار و ۵۵۹ نفر را به کارگماشتند و پس از آن دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز برای دو هزار و ۵۲۸ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با ایجاد دو هزار و ۲۸۰ شغل، بنیاد مسکن در قالب ساخت مسکن روستایی هزار و ۶۳۰ شغل، میراث فرهنگی و گردشگری هزار و ۱۲۸ شغل بخش حمل و نقل با ۸۷۰، جهاد کشاورزی با ۴۵۹ و بنیاد شهید نیز با ایجاد ۳۷۷ فرصت شغلی در رده های بعدی دستگاه های ایجادکننده فرصت شغلی در شهرستان مشهد قرار گرفته‌اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار مشهد گفت: پارسال سهم مشهد از میزان اشتغال‌زایی در خراسان رضوی ۵۰ درصد بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.